Strategia Komisji Europejskiej w zakresie oświadczeń stosowanych dla produktów kosmetycznych to jeden z kluczowych elementów Rozporządzenia kosmetycznego 1223/2009/WE. Rzetelne i zgodne z prawem deklaracje produktów kosmetycznych są istotne zarówno z punktu widzenia konsumentów, instytucji nadzoru nad rynkiem, jak i samych przedsiębiorców.
Komisja Europejska opracowuje kryteria dla stosowania oświadczeń dotyczących wszystkich produktów kosmetycznych.
Zgodnie ze strategią Komisji, osoba odpowiedzialna za produkt kosmetyczny musi zapewnić, że deklaracje stosowane dla produktów kosmetycznych są:
Do lipca 2016 r. Komisja Europejska przedstawi Parlamentowi i Radzie raport oceniający zgodność rynku z powyższymi kryteriami. Raport ten zdecyduje, czy Komisja wprowadzi dodatkowe ograniczenia prawne w zakresie deklaracji.
To od całej branży i każdego przedsiębiorcy zależeć będzie nie tylko ocena zawarta w raporcie, ale przede wszystkim swoboda tworzenia komunikacji marketingowej produktów kosmetycznych na rynku UE. Zapewnienie jej w przyszłości, już teraz wymaga od wszystkich przedsiębiorców działających na unijnym rynku stosowania Zasad Odpowiedzialnej Reklamy.
Dokumenty do pobrania:
Zasady Przewodnie Stowarzyszenia Cosmetics Europe w zakresie Reklamy i Oświadczeń Marketingowych
Karta Odpowiedzialnej Reklamy i Komunikacji Marketingowej Stowarzyszenia Cosmetics Europe
Infografika dot. Karty Odpowiedzialnej Reklamy i Komunikacji Marketingowej Stowarzyszenia Cosmetics Europe
Przewodnik Kosmetycznych.pl "Dobre Praktyki Reklamy Kosmetyków"