Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Strona korzysta z plików cookie. Dowiedź się więcej.
Zamknij
kosmetyczni.pl Linkedin kosmetyczni.pl Facebook
pl
en

Samoregulacja w reklamie

Strategia Komisji Europejskiej w zakresie oświadczeń stosowanych dla produktów kosmetycznych to jeden z kluczowych elementów Rozporządzenia kosmetycznego 1223/2009/WE. Rzetelne i zgodne z prawem deklaracje produktów kosmetycznych są istotne zarówno z punktu widzenia konsumentów, instytucji nadzoru nad rynkiem, jak i samych przedsiębiorców.

Komisja Europejska opracowuje kryteria dla stosowania oświadczeń dotyczących wszystkich produktów kosmetycznych.

Zgodnie ze strategią Komisji, osoba odpowiedzialna za produkt kosmetyczny musi zapewnić, że deklaracje stosowane dla produktów kosmetycznych są:

  1. Zgodne z przepisami prawa
  2. Prawdziwe
  3. Poparte dowodami
  4. Rzetelne
  5. Uczciwe
  6. Umożliwiające konsumentowi podjęcie świadomej decyzji

Do lipca 2016 r. Komisja Europejska przedstawi Parlamentowi i Radzie raport  oceniający zgodność rynku z powyższymi kryteriami. Raport ten zdecyduje, czy Komisja wprowadzi dodatkowe ograniczenia prawne w zakresie deklaracji.

To od całej branży i każdego przedsiębiorcy zależeć będzie nie tylko ocena zawarta w raporcie, ale przede wszystkim swoboda tworzenia komunikacji marketingowej produktów kosmetycznych na rynku UE. Zapewnienie  jej w przyszłości, już teraz wymaga od wszystkich przedsiębiorców działających na unijnym rynku  stosowania Zasad Odpowiedzialnej Reklamy.

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego od wielu lat aktywnie  promuje dobre praktyki reklamy kosmetyków

2008:
2010:
2011:
2012:
2015:

Dokumenty do pobrania:
PDF 2-64 (1)Zasady Przewodnie Stowarzyszenia Cosmetics Europe w zakresie Reklamy i Oświadczeń Marketingowych
PDF 2-64 (1)Karta Odpowiedzialnej Reklamy i Komunikacji Marketingowej Stowarzyszenia Cosmetics Europe
PDF 2-64 (1)Infografika dot. Karty Odpowiedzialnej Reklamy i Komunikacji Marketingowej Stowarzyszenia Cosmetics Europe
PDF 2-64 (1)Przewodnik Kosmetycznych.pl "Dobre Praktyki Reklamy Kosmetyków"