Biorąc pod uwagę fakty, nie jest to zaskakująca wiadomość. Wielkość rynku kosmetycznego w Polsce rośnie stale w średnim tempie 5% rok do roku, a rynek sprzedaży kosmetyków w kanale aptecznym rósł w ostatnich 2 latach w tempie 10%!
Nawet w czasie kryzysu, w latach 2008-2012 według danych Euromonitor International, dynamika wzrostu rynku kosmetyków w Polsce była jedną z najwyższych w Europie i pomimo stagnacji gospodarczej przez te 4 lata utrzymywała się na poziomie około 5%. Dla porównania, w tym samym okresie rynek niemiecki rósł rok do roku tylko średnio o 2,8%, brytyjski o 4%, francuski o 1%, a wzrosty na rynkach włoskim i hiszpańskim nie przekraczały nawet 1%.
Jesteśmy 6. rynkiem kosmetycznym w konkurencyjnej Europie, a przed nami jedynie takie potęgi jak: Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Włochy czy Hiszpania. To naprawdę silna pozycja!
Skąd taki sukces kosmetyków z Polski?
Zapraszamy do lektury kolejnych zakładek:
Dlaczego Polska?
Od manufaktury po światowej sławy laboratoria - historia sukcesu