Jakie działania podejmujemy, by wdrożyć założenia Strategii Plastikowej w sektorze kosmetycznym?
#1 KONFERENCJA Strategia Plastikowa i Kosmetyki. Nowa Era Opakowań.
5 września gościliśmy Państwa podczas konferencji organizowanej przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego (KosmetyczniPL) Strategia Plastikowa i Kosmetyki. Nowa Era Opakowań. Tematyka spotkania zgromadziła na sali blisko 200 osób, co pokazuje, że jako sektor kosmetyczny odpowiedzialnie podchodzimy do wyzwań związanych z ochroną środowiska i redukcją odpadów z tworzyw sztucznych.
#2 Przygotowaliśmy Raport Strategia Plastikowa i Kosmetyki
Nasz raport w wersji elektronicznej znajdą Państwo tutaj lub w serwisie LinkedIn. Zachęcamy do dzielenia się nim z Państwa partnerami biznesowymi, producentami opakowań, recyklerami i wszystkimi, z którymi dialog może pomóc nam jako branży w realizacji celów Strategii.
#3 Budujemy Bazę Wiedzy i informacji
W Raporcie zapoczątkowaliśmy Księgę Dobrych Praktyk Sektora Kosmetycznego, którą kontynuujemy i aktualizujemy na naszej stronie.
#4 Podpisaliśmy deklarację, która pokazuje zaangażowanie sektora w proces realizacji celów Strategii
Zobacz deklarację Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.
#5 Przygotowujemy rekomendacje dla różnych grup Interesariuszy
Sprawdziliśmy, jakie działania powinni podjąć wszyscy uczestnicy łańcucha wartości opakowań.
#6 Podpowiadamy, jak rozpocząć przygodę z ekoprojektowaniem
Przygotowaliśmy polską wersję przewodnika STAMPA dot. ecodesignu.
#7 Aktywnie promujemy stanowisko sektora
Podejmujemy szereg działań zwiększających świadomość na temat celów Strategii Plastikowej.
#8 Rozwiewamy wątpliwości
Będziemy regularnie przygotowywać odpowiedzi na zebrane od Państwa w trakcie konferencji pytania.