W tym roku planowany jest również panel o rynkach latynoamerykańskich, na który zwraca uwagę Departament Handlu i Współpracy Międzynarodowej. Warto także zapoznać się z różnicami kulturowymi dot. państw tego regionu (https://www.gov.pl/web/dyplomacja/roznice-kulturowew-miedzynarodowych-relacjach-biznesowych ). Dostosowanie się do nich pozwoli na skuteczniejszą ekspansję eksportową.
Także w 2024 r. w portalu promocji eksportu (www.trade.gov.pl) kontynuowane były informacje o poszczególnych państwach świata (w tym omawianego regionu), ale również krótkie artykuły o wybranych zagadnieniach dot. państw Ameryki Łacińskiej i Karaibów. Zachęcam do korzystania z tego portalu, gdzie można znaleźć szersze informacje przydatne każdemu eksporterowi, a ponadto m.in. przewodniki zachęcające inwestorów do inwestowania w konkretnych państwach. Portal stwarza też polskim firmom i instytucjom bezpłatną formę promocji na rynku krajowym i rynkach zagranicznych. »
Warto nadmienić, że polska administracja publiczna posiada instrumenty wsparcia (także finansowego) eksportu i inwestycji. To oddzielny, duży temat. Zainteresowani mogą kontaktować się z Polskim Funduszem Rozwoju S.A. (https://pfr.pl/), gdzie uzyskają Państwo dokładne informacje nt. form i zakresu tego wsparcia. Ponadto istnieją możliwości wsparcia instytucjonalnego oferowane przez MRiT, MSZ, KIG i inne instytucje administracji publicznej i otoczenia biznesu.
Bliższe informacje o źródłach informacji i instrumentach administracji publicznej wsparcia eksportu mogą Państwo znaleźć pod linkami:
A szczegółowe informacje nt. forum zostały opublikowane na stronie: https://paihforumbiznesu.gov.pl/.