Jesteś tutaj:

Kosmetczyni.pl na Forum Branży Kosmetycznej!

Kosmetyczni.pl od lat wspierają Forum Branży Kosmetycznej, jednak w tym roku, po raz pierwszy, wystąpiliśmy w roli współorganizatora. Redakcja Wiadomości Kosmetycznych poprosiła nas o merytoryczną pieczę nad jednym, dużym blokiem tematycznym, który nazwaliśmy: Cała prawda o kosmetykach – wspólna odpowiedzialność przemysłu, handlu i influencerów za wybory konsumentów.

Blok rozpoczęła Dyrektor Generalna Kosmetycznych.pl – Blanka Chmurzyńska-Brown od mocnego uderzenia – prezentacji wyników badań firmy TestMeeToo przygotowanych specjalnie na tę okazję. Ponad 6000 internatów i internautek zostało zapytanych o ich postrzeganie deklaracji na opakowaniach kosmetyków, kwestii naturalności, organiczności, czy znaczenie deklaracji „free from…”.

Wynika z nich, że 87% konsumentów uważa, że naturalne kosmetyki są bardziej bezpieczne dla zdrowia niż te konwencjonalne. Taka sama grupa konsumentów zwraca uwagę na etykiety produktów. Aż dla 90 proc. konsumentów ważne jest umieszczanie na etykietach informacji „free from”.

W dalszej części prezentacji pokazała mechanizm istnienia dwóch równoległych regulacji. Z jednej strony są regulacje prawne, unijne rozporządzenia, które dopuszczają użycie określonych składników w określonych stężeniach i zezwalają na określone deklaracje na opakowaniach. Z drugiej strony jest konsument, ze swoimi lękami, wiedzą „internetową”, przekonaniami i faktem że deklaracja „free from paraben” zwiększa sprzedaż danego produktu. Zderzenie tych dwóch reżimów – prawnego i rynkowego – może generować zagrożenia dla bezpieczeństwa konsumenta. Szczegóły wystąpienia znajdują się tutaj: https://www.wiadomoscikosmetyczne.pl/dzial/3837-forum-branzy-kosmetycznej/artykuly/chmurzynska-brown-o-mitach-i-prawodawstwie-na-fbk-,49804)

2 wystąpienia, Pani Dyrektor, oraz Pana dr hab. Marcina Napiórkowskiego (skrót można przeczytać tutaj: https://www.wiadomoscikosmetyczne.pl/artykuly/fbk2018-warto-walczyc-z-mitami-konsumenckimi,49796) były jedynie puntem wyjścia do szerokiej dyskusji podczas panelu, w którym zasiedli:

  • Anita Bachowska-Pęczak, Chemik, Twórczyni bloga „Sroka o”;
  • Anna Frydrych, Kierownik ds. Naukowych i Legislacyjnych, Orkla Care;
  • Anna Luks, Marketing Manager, Eurus;
  • dr Marcin Napiórkowski, Semiotyk Kultury, Wykładowca w Instytucie Kultury Polskiej UW;
  • Magdalena Piwkowska, Senior Client Consultant, Nielsen Polska;
  • dr n. med. inż. Katarzyna Pytkowska, Rektor Wyższej Szkoły Kosmetyki i Pielęgnacji Zdrowia;
  • Leszek Szwajcowski, Wiceprezes Zarządu sieci DP Drogerie Polskie;
  • Katarzyna Wyszyńska, Digital Marketing Manager, Super-Pharm Poland.

Debata, choć trudna, gdyż z udziałem wszystkich uczestników rynku, których perspektywy w kliku punktach były rozbieżne  doprowadziła do jednego wniosku. Najważniejsze w komunikacji produktu, przekazie kierowanym do konsumenta jest prawda, autentyczność, zaufanie oraz przekaz spójny i zgodny z wartościami wyznawanymi w firmie.

Wiadomościom Kosmetycznym dziękujemy za zaufanie, a wszystkim panelistom za udział w ciekawej debacie. Ten temat znajdzie swój ciąg dalszy w naszych wewnętrznych związkowych dyskusjach.

Nadchodzące wydarzenia

Dołącz do nas

Dołącz do nas i napisz z nami kolejne rozdziały historii Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego!