Biuro prasowe

Jesteś tutaj:

Dla mediów

W naszym internetowym biurze prasowym znajdą Państwo i pobiorą aktualne komunikaty i informacje prasowe na temat działalności Kosmetycznych.

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego rozpoczyna ogólnopolskie badanie firm kosmetycznych

Czy branża kosmetyczna w Polsce jest innowacyjna? Co oznacza dziś termin „innowacyjność” i jak rozumieją go firmy działające na rynku kosmetycznym? Czy innowacje w produktach, usługach, modelach biznesowych czy zrównoważonym rozwoju są standardem, czy nadal tylko aspiracją? Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego rozpoczyna pierwsze przekrojowe badanie innowacyjności branży kosmetycznej w Polsce, które pomoże znaleźć odpowiedź na te i podobne pytania.

Celem inicjatywy największej organizacji sektorowej w Polsce jest zebranie opinii, doświadczeń i danych od przedsiębiorstw działających w branży kosmetycznej. Wiemy, że firmy w Polsce podejmują coraz więcej ambitnych działań w obszarze innowacyjności. Brakuje nam jednak znajomości szczegółów i chcemy to zmienić. Dzięki temu badaniu chcemy nie tylko stworzyć pierwszą spójną definicję innowacyjności dla naszego sektora, lecz takżę dostarczyć rynkowi i instytucjom realnego obrazu potencjału branży – wyjaśnia Justyna Żerańska, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Badanie, do współtworzenia którego związek zaprosił ponownie think tank WiseEuropa, ma charakter ogólnobranżowy – skierowane jest zarówno do producentów, jaki i firm okołobranżowych, dużych i małych, działających lokalnie lub globalnie. Zebrane dane posłużą do stworzenia raportu na temat stanu innowacyjności w branży, identyfikacji motywatorów i barier we wdrażaniu innowacji, a także sformułowania rekomendacji dotyczących przyszłych działań rozwojowych, w tym programów wsparcia finansowego i instytucjonalnego dla przedsiębiorstw na poziomie krajowym i unijnym.

Link do badania znajduje się tutaj: [klik] Każda firma proszona jest o wypełnienie ankiety tylko raz. Związek szacuje, że wypełnienie kwestionariusza (po wcześniejszym zebraniu danych wewnątrz firmy) zajmuje około 15 minut. Odpowiedzi można udzielać do końca lipca 2025 r. Chcemy, by uzyskane wyniki był możliwe najbardziej reprezentatywne dla sektora w Polsce, dlatego liczy się dla nas każda ankieta, każda policzona innowacja – bez względu na skalę. Apelujemy do wszystkich firm z całego łańcucha wartości o zaangażowanie i wspólny wysiłek. Mamy szansę po raz kolejny dostarczyć rynkowi w Polsce i Europie ważnych, niezbędnych wręcz informacji, ale ostateczny rezultat tej inicjatywy jest teraz w rękach firm. Mamy nadzieję, że przedsiębiorcy odpowiedzą na to wezwanie, a ich innowacje znajdą swoje zasłużone miejsce w raporcie – dodaje Justyna Żerańska.

Nowe światło na dyrektywę UWWTD. Przełomowe dla branży kosmetycznej dane Komisji Europejskiej

Premiera nowego kompendium wiedzy o ochronie przeciwsłonecznej od Kosmetycznych

Kosmetyki z Polski w sercu Europy. Wystawa Kosmetycznych w PE

Pliki do pobrania

Zobacz i pobierz logotypy i wybrane zdjęcia Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Zdjęcia dla mediów przygotowane przez związek, które będą reprodukowane lub modyfikowane elektronicznie, wymagają umieszczenia oznaczenia praw autorskich „© [rok] Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego. Wszystkie prawa zastrzeżone”. Przedruk jest bezpłatny.

Logo związku może być wykorzystywane w kanałach internetowych, ale nie może być drukowane bezpośrednio na produkcie lub opakowaniu produktu.

Jeżeli poszukują Państwo dodatkowych zdjęć, prosimy o kontakt z Aleksandrą Lau-Wyzińską.

Starszy manager ds. PA & PR 

#kontaktdlamediów #patronaty #współprace