Strategia Plastikowa to zbiór wytycznych, których wdrożenie ma pozwolić Europie zatrzymać zmiany środowiskowe, prowadzące do zniszczenia ekosystemu naszej planety. Jest to pierwszy dokument Komisji Europejskiej adresowany do wszystkich interesariuszy. Strategia mówi, że jej celów nie da się zrealizować jednostkowo. Potrzebna jest realna współpraca i równoległe działania w obszarze wdrażania regulacji prawnych, tworzenia efektywnego systemu recyklingu, produkcji, ale również edukacji konsumenta. Tylko jednoczesne działanie na wszystkich tych polach może przynieść zamierzony skutek. Sektor kosmetyczny po raz pierwszy staje przed zadaniem, którego realizacja nie zależy tylko od nas. Zdajemy sobie sprawę z odpowiedzialności, która ciąży na nas jako przedsiębiorcach w tym zakresie.
Związek ma świadomość koniecznych zmian w zarządzaniu plastikiem w całym łańcuchu wartości. Chcemy być liderem tych zmian. Jesteśmy pierwszą branżą w Polsce, która tak otwarcie pokazuje swój punkt startowy i odpowiedzialnie kreśli drogę przygotowań do wdrożenia założeń Strategii Plastikowej.
By zrobić to dobrze, by dziś można było rozmawiać o konkretach, we współpracy z Deloitte Advisory przygotowaliśmy raport, którego celem jest zmapowanie najważniejszych wyzwań, szukanie inspiracji i konkretnych rozwiązań. Na podstawie wniosków z tej analizy przygotowaliśmy rekomendacje dla wszystkich grup interesariuszy: rządu, recyklerów, producentów opakowań i wreszcie dla branży kosmetycznej. Chcemy dać jasny sygnał, jakich zmian systemowych potrzebujemy, a jednocześnie wskazać, jakie kroki możemy podjąć już teraz, aby osiągnięcie rezultatów zakładanych przez Strategię Plastikową do 2030 roku było możliwe.
Zachęcamy do lektury!