Zapraszamy na kolejne seminarium organizowane przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego.
Już po raz drugi spotkamy się, aby rozmawiać na temat dobrych praktyk budowania komunikacji marketingowej dla produktów kosmetycznych.
Dlaczego warto rozmawiać na temat deklaracji kosmetyków?
Strategia Komisji Europejskiej w zakresie oświadczeń stosowanych dla produktów kosmetycznych to jeden z kluczowych elementów Rozporządzenia kosmetycznego 1223/2009/WE. Rzetelne i zgodne z prawem deklaracje produktów kosmetycznych są istotne zarówno z punktu widzenia nadzoru nad rynkiem, jak i prawa konkurencji.
Do udziału w seminarium zaprosiliśmy specjalistów zaangażowanych w budowanie komunikacji marketingowej oraz jej ocenę w różnych płaszczyznach i perspektywach:
- instytucję nadzoru reprezentuje Wojewódzka Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna,
- organizacje działające w dziedzinie samoregulacji – Cosmetics Europe oraz Rada Reklamy
- z perspektywy prawa konkurencji wypowie się Kancelaria Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy
- perspektywę samych firm kosmetycznych zaprezentują eksperci członków Związku, aktywni uczestnicy grup roboczych.
W 2016 roku Komisja Europejska przeprowadzi ocenę rynku pod kątem zgodności produktów z opracowanymi kryteriami stosowania deklaracji. W przypadku poważnych rozbieżności prawa z praktyką rynkową Komisja zapewne zaostrzy prawo. I to od samych przedsiębiorców i ich odpowiedzialności – również za słowo – zależy czy dotychczasowe praktyki zostaną doregulowane i ograniczone. Samoregulacja czy twarde reguły w stosowaniu deklaracji marketingowych kosmetyków? Przyszłość zależy od nas.
Związek podjął już szereg działań promujących dobre praktyki reklamy kosmetyków:
- od 2010 działa w Związku Grupa Robocza Claims, w ramach której omawiane są aktualne zagadnienia legislacyjne oraz dyskutowane występujące na rynku problemy,
- w 2011 Związek przygotował przewodnik techniczny dla przedsiębiorców „Dobre Praktyki Deklaracji Marketingowych i Reklamy Kosmetyków” zawierający przegląd przepisów prawa i wytycznych technicznych, ze szczególnym uwzględnieniem zasad kwalifikacji produktów z pogranicza,
- na początku 2011 złożyliśmy skutecznie skargę do Stowarzyszenia Rada Reklamy na nieuczciwą reklamę produktów kosmetycznych,
- 12 grudnia 2012 Związek zostanie pełnoprawnym członkiem Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy,
- przygotowujemy polskie tłumaczenie przewodnika Cosmetics Europe „Self Regulation in Advertising”, które zostanie oficjalnie zaprezentowane podczas seminarium.
Kogo zapraszamy do debaty?
Budowanie komunikacji marketingowej odbywa się najczęściej we współpracy specjalistów z różnych działów firmy mających równie istotny wpływ na powstawanie komunikacji marketingowej produktu: działu marketingu, badań i rozwoju produktu, regulacji prawnych i innych. Dlatego do udziału w seminarium zapraszamy osoby z różnych działów tej samej firmy. Aby ułatwić komunikację oraz promować spotkanie ekspertów różnych dziedzin ustaliliśmy atrakcyjne zniżki dla uczestników. Szczegóły znajdą Państwo w formularzu zgłoszeniowym.
Serdecznie zapraszam do udziału w seminarium.