Fake newsy nadal mają się dobrze – także te z kosmetycznego świata. Każdego dnia użytkownicy kosmetyków mierzą się z manipulowaniem faktami, statystykami, zdjęciami, a dzięki współczesnej technologii także ze zniekształceniami obrazów. Czy jesteśmy wobec tego bezbronni? W jaki sposób weryfikować informacje dotyczące kosmetyków? Jakim narzędziom można zaufać?
30 listopada br. w siedzibie PAP o godz. 10.00 odbędzie się debata ekspertów, poświęcona tematyce fact-checkingu w tworzeniu treści dotyczących kosmetyków. Podczas webinaru wspólnie z ekspertami poszukamy recepty na przygotowywanie rzetelnych tekstów o kosmetykach . Spróbujemy wspólnie określić, jakie kroki mogą uchronić nas od powtarzania lub puszczania w obieg informacji niezgodnych z wynikami badań naukowych, a tym samym – poprawić zaufanie konsumentów do informacji o kosmetykach. Pomogą uodpornić się na komunikację generującą strach i obawy przed składnikami.
Wydarzenie będzie transmitowane online, a zaproszenie do rozmowy przyjęli:
- Maria Sarah Kowalczyk – dziennikarka od 20 lat związana z branżą beauty. Aktualnie freelancerka, najczęściej pisze do Vogue.pl. Od niedawna prowadzi podcast Dobry Skład na Vogue Polska. Od 8 lat prowadzi autorskiego bloga nostressbeauty.com i konto na Instagramie @nostressbeauty.
- Magdalena Kaczanowicz – chemik i technolog kosmetyczny, skinfluencer. W sieci obala mity jako @Racjapielęgnacja na temat składników kosmetyków oraz edukuje na temat chemii kosmetycznej. Fanka składników aktywnych i metod ich działania.
- Mirosław Usidus – dziennikarz, menedżer i kreator licznych projektów internetowych, w tym m. in. współtwórca nowatorskiego serwisu fact checkingowego #FakeHunter. Publicysta specjalizujący się w tematyce nowych mediów i internetu na portalu Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, uczestnik prac nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji w projektach internetowych i w edukacji.
- Zuza Ledworowska – Business Development Managerka w Lettly, twórczyni internetowa, cyfrowa nomadka. Specjalizuje się w strategii i analityce Influencer Marketingu. Przeszkoliła ponad 1000 osób z zakresu strategii budowania zaangażowanych społeczności i efektywnych działań z twórcami internetowymi.
- Justyna Żerańska – dyrektorka generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. Branżowa ekspertka, prelegentka wydarzeń w Polsce i zagranicą, szkoleniowiec oraz znawczyni kosmetycznych claimów.
Zaproszenie do wysłuchania rozmowy kierujemy szczególnie do dziennikarzy urodowych i lifestylowych, twórców internetowych – influencerów, blogerów, ale także do przedstawicieli działów marketingu / PR / digital firm kosmetycznych i ich agencji, odpowiedzialnych za tworzenie briefów do kampanii promocyjnych.
Wydarzenie jest bezpłatne, ale wymaga rejestracji.