Jesteś tutaj:

Prezes UOKiK obejmuje patronatem Kosmopedię!

Po 8 miesiącach od premiery nowej, konsumenckiej odsłony Kosmopedia uzyskała patronat prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dla użytkowników kosmetyków to czytelny sygnał, gdzie w gąszczu informacji szukać neutralnych i wiarygodnych informacji o kosmetykach i ich składnikach. Patronatem została objęta zarówno strona internetowa, jak i aplikacja Kosmopedia, która już wkrótce zadebiutuje na polskim rynku, dając konsumentowi dostęp do bazy blisko 30 000 składników.

Branża kosmetyczna i w Polsce, i w Europie jest ściśle regulowana. Kosmetyki kontrolowane są na każdym etapie powstawania – od opracowywania receptury do recyklingu opakowania. To powinno uspokajać konsumentów, a mimo to obserwujemy coś dokładnie odwrotnego – mówi Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. Obserwujemy z niepokojem, jak obecnie z wielu strumieni informacji płyną dziś do użytkowników upraszczane przekazy o tym, co przebadane, bezpieczne, legalne w kosmetykach. Droga na skróty nieuchronnie prowadzi do błędnych analiz i po prostu wprowadza konsumentów w błąd. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zarządza nad Wisłą właśnie tym obszarem, dlatego poprosiliśmy o sprawdzenie Kosmopedii i zarekomendowanie jej użytkownikom kosmetyków.

Patronat Prezesa UOKiK uzyskany przez Kosmopedię jest potwierdzeniem, że tego typu narzędzie – darmowe, dostępne dla wszystkich, rzetelne – jest na polskim rynku potrzebne. Jego funkcją, którą docenił urząd, jest ponadto dyscyplinowanie producentów, dystrybutorów czy sprzedawców i zachęcanie do prawidłowego komunikowania się z konsumentem.

Pełna informacja na temat patronatu Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów znajduje się tu   – zachęcamy do pobrania.

Nadchodzące wydarzenia

Dołącz do nas

Dołącz do nas i napisz z nami kolejne rozdziały historii Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego!