Ogromnym walorem seminarium była jego warsztatowa formuła oraz interesujące gremium prelegentów. Dobre Praktyki Reklamy Kosmetyków to jedyne szkolenie na rynku, gdzie nadzór i administracja razem z przemysłem dyskutuje nad deklaracjami budzącymi wątpliwości oraz sposobem wykorzystania poszczególnych dokumentów źródłowych w procesie oceny deklaracji i reklam. W uznaniu wagi projektu obrony sprzedaży kosmetyków w aptekach zadecydowaliśmy, iż czas najwyższy odświeżyć wiedzę i raz jeszcze podkreślić ciężar gatunkowy samoregulacji, dobrych praktyk i dobrego obyczaju w reklamie. Wykładowcami seminarium byli:
- p. Izabela Burzyńska, Główny Specjalista, Departament Bezpieczeństwa Żywności i Żywienia, Główny Inspektorat Sanitarny
- p. Irena Kurzątkowska, Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Warszawie
- p. Konrad Drozdowski, Dyrektor Generalny Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy
- p. Michał Tracz, Kancelaria Prawna Domański, Zakrzewski, Palinka
Wykłady otworzył mecenas Tracz prezentując prawne aspekty, dobre obyczaje i dobre praktyki w zakresie reklamy kosmetyków. Prezentacja nadała kierunek dyskusjom oraz okazała się dobrym tłem dla pozostałych prezentacji. Kolejny wykład zaprezentowała Pani Izabela Burzyńska podkreślając znaczenie dokumentów niewiążących i samoregulacji w ocenie deklaracji marketingowych. Warto zaznaczyć, iż prezentacja Pani Burzyńskiej cieszyła się ogromnym zainteresowaniem wśród Uczestników. Z kolei druga przedstawicielka inspekcji, Pani Irena Kurzątkowska omówiła przykłady rynkowe deklaracji niezgodnych, zwracając uwagę na znaczenie dobrych praktyk we współpracy osoby odpowiedzialnej z nadzorem. Część wykładową zakończyła Pani Blanka Chmurzyńska – Brown, ilustrując rolę dobrej samoregulacji jako siły sektora, na tle prowadzonego przez Związek dialogu w sprawie zachowania sprzedaży kosmetyków w aptekach.
Najwięcej emocji wzbudziły wśród uczestników warsztaty, poprowadzone przez ekspertów Grupy Roboczej Związku CLAIMS. W trakcie zajęć praktycznych, goście z pomocą moderatorów szczegółowo oceniali deklarację w oparciu o istniejące przepisy prawa, dokumenty techniczne, soft law i dobre praktyki. Dzięki skrupulatnej analizie każdego zdania zapisanego na przykładowych, fikcyjnych deklaracjach autorstwa Związku, pokazaliśmy aktualne problemy w prawidłowej komunikacji marketingowej produktu, funkcjonujące na rynku.
Wszystkim gościom i prelegentom serdecznie dziękujemy za udział w tegorocznym seminarium. Związek jako lider sektora kosmetycznego w Polsce deklaruje kontynuację edukacji w obszarze deklaracji marketingowy, dlatego już dziś zapraszamy na kolejne edycje tego szkolenia.
Zapraszamy do zapoznania się z galerią zdjęć dobrze rejestrujących przebieg dnia: http://kosmetyczni.pl/pl/galery/dobre-praktyki-reklamy-kosmetykow-11-kwietnia-2017.htm