Jesteś tutaj:

Spotkanie gwiazdkowe Kosmetycznych.pl za nami!

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego ma w środowisku opinię organizatora świetnych konferencji i udanych bankietów, również takich ze śpiewami i tańcami. Środowe spotkanie Gwiazdkowe Kosmetycznych to kolejny sukces frekwencyjny – blisko 250 gości! – i… stylizacyjno – kostiumowy! Mury Fortecy, dźwięki muzyki Warszawskiego Combo Tanecznego i pyszne dania serwowane przez kuchnię Kręglickich sprzyjały szczerym, dobrym rozmowom i grudniowemu odprężeniu po całorocznej, wytężonej pracy.

Z radością gościliśmy podczas Gwiazdki członków Związku, którzy dołączyli do nas w 2019 r. Pod względem liczby nowych firm było to rekordowe 12 miesięcy – nasze grono powiększyło się aż o 26 podmiotów! Powitaliśmy w tym roku: Offa Innovative Solution, Agro Ventures, BECH Packaging, Color ID Anna Sękalska, 4mass S.A. (z marką Claresa), HS Planet (z marką Melli Care), Clochee, INSPIRE (z marką Beauty face), Jagiellońskie Centrum Innowacji, LeenVit Group, Krayna, Yasumi, Mokosh, Salucos Sonia Antkowiak, VGS POLSKA, NOU POLAND, KABOS Cosmetics, SARA Cosmetics (z marką Biodermic), Laboratorium Naturella (z marką ONLY BIO), 2Ways (z marką BIOXX), Be BIO Active Cosmetiqs Mind Network Inspire (z marką Be Bio Cosmetics by Ewa Chodakowska), Constance Carroll, Kosmedia (przedstawiciel firmy Jean Niel), ILI OLA, Pollena Aroma i Lageen Tubes.

Jak zawsze całkowity dochód ze sprzedaży wejściówek, czyli 40 344 PLN został przekazany na realizację celów statutowych Fundacji Piękniejsze Życie. W gronie Gwiazdkowych gości nie mogło zatem zabraknąć także wolontariuszek i zespołu Fundacji, bez których pomoc ponad 1 500 pacjentkom onkologicznym w 20 szpitalach w kraju nie byłaby możliwa. To był ich wieczór!

Grudniowe, jedno z największych w Polsce spotkań przedstawicieli branży kosmetycznej, to zawsze także czas podsumowań i ocen. Co nam się udało wspólnie zrobić? Jaki był 2019 dla naszej organizacji?

Gdyby opisać mijające 12 miesięcy jedynie za pomocą haseł z planu pracy to byłyby to: strategia plastikowa a kosmetyki i ich opakowania, deklaracje marketingowe i „free fromy”, ustawa o kosmetykach, bariery w eksporcie globalnymNOWE – nowe instytucje i nowi ludzie w Brukseli, nowy Parlament i nowa Komisja, a w Warszawie – nowy Sejm i Senat. W centrum tych wszystkich pojęć znalazły się duże trendy rynkowe i polityczne: coraz bardziej wymagający konsument, środowisko i ekologia, cyfryzacja, e-commerce, kosmetyk 4.0.

Co ważne, staliśmy się pierwszą organizacją biznesową, podejmującą nad Wisłą temat Strategii Plastikowej. Reprezentujemy pierwszy sektor, który dzięki pracy nad raportem wewnętrznie zmierzył się, ocenił, co wie, a czego nie, oznaczył obszary, w których ma działać i edukować. Wspólnie z firmami członkowskimi określiliśmy, na co mamy wpływ my sami, a czego musimy mocno domagać się od rządu i otoczenia biznesowego – także od innych uczestników łańcucha wartości opakowań.

Nie było w mijającym roku obszaru w życiu producenta kosmetyków, w którym nie było Związku. Braliśmy udział we wszystkich ważnych dla sprawnego funkcjonowania firm kosmetycznych projektach. Były takie, w których byliśmy dla firm przewodnikiem. Pokazywaliśmy i uczyliśmy, jak zmieniać wewnętrznie modele biznesowe i myślenie o kosmetyku i jego opakowaniu, aby nadążyć za zmieniającymi się politykami Unii. Dzień po dniu zajmowaliśmy się wszystkim, co ma realny wpływ na konkurencyjność firm na polskim rynku, ale także coraz częściej na rynkach eksportowych, globalnych. To, z czego słyniemy, to pierwszorzędna ekspertyza i jakość przedstawianych stanowisk. W tym roku takie właśnie prezentowaliśmy na temat mikroplastików, substancji endokrynnych, dwutlenku tytanu i wielu innych. Doradztwo oraz pomoc każdego dnia w podejmowaniu i zupełnie małych, i tych dużych decyzji dotyczących produktu i biznesu nie są spektakularne, ale robimy to konsekwentnie, skrupulatnie każdego dnia – podsumowywała 2019 rok Blanka Chmurzyńska-Brown, Dyrektor Generalna Związku. „Nic się w sektorze nie wydarzy i nie uda bez udziału Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego”. To cytat z wypowiedzi jednego z ważnych dla naszego sektora urzędników Ministerstwa Rozwoju, zasłyszany w tym tygodniu na konferencji prasowej PAIH, podsumowującej dwuletni projekt Brand and Go to Brand. To zdanie nobilituje, ale jednocześnie mobilizuje nas do jeszcze większej pracy.

Największą inspiracją dla Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego pozostają jednak zawsze ludzie: przedstawiciele Zarządu i Rady Nadzorczej Związku oraz Fundacji, pracownicy firm członkowskich, wolontariuszki i podopieczne Fundacji, zespół Biura Związku i inni sympatycy branży kosmetycznej.

Dziękujemy wszystkim, którzy przez cały 2019 rok wspierali nasze wspólne prace wierząc, że razem jesteśmy w stanie zrobić dużo więcej niż w pojedynkę.

Życzymy Państwu spokoju i odpoczynku w nadchodzących świątecznych dniach oraz wielu udanych projektów i inicjatyw w 2020 roku!

Biuro Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego

Zapraszamy do obejrzenia całej galerii zdjęć tu: https://kosmetyczni.pl/pl/galery/spotkanie-gwiazdkowe-kosmetycznychpl-2019.htm

Nadchodzące wydarzenia

Dołącz do nas

Dołącz do nas i napisz z nami kolejne rozdziały historii Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego!