Kosmetyki są niezbędne, są nieodłączną częścią ludzkiego życia.
Nie ma higieny i pielęgnacji bez kosmetyków, dlatego działania producentów i zachowania konsumentów są ze sobą nierozerwalnie związane.
W europejskim badaniu percepcji konsumentów, przeprowadzonym przez Cosmetics Europe, aż 72% Europejczyków i 78,5% Polaków postrzega kosmetyki i produkty do pielęgnacji ciała jako ważne lub bardzo ważne w codziennym życiu.
Coraz częściej jednak konsumenci mają wątpliwości, co znajduje się w ich kosmetyku, jak działa on na skórę, czy produkt i składniki, z których powstał, są bezpieczne. Zastanawiają się, kto czuwa nad bezpieczeństwem produktów lub jak kosmetyki i ich opakowania wpływają na środowisko.
Aby wzmacniać zaufanie do branży kosmetycznej i docierać do użytkowników produktów kosmetycznych z rzetelnymi informacjami od 2010 r. prowadzimy edukacyjny projekt Kosmopedia.
Jest to pierwsze w Polsce, najobszerniejsze kompendium wiedzy o składnikach kosmetyków i innych tematach związanych z produktami kosmetycznymi. Portal został przygotowany w oparciu o wiedzę naukową i współpracę firm z branży kosmetycznej w Polsce i Europie. Znajdują się w nim opisy kilkudziesięciu tysięcy substancji, ich funkcji w produktach kosmetycznych, właściwości oraz działania na skórę i organizm człowieka. Zapraszamy do odwiedzin na www.kosmopedia.org i do pobrania aplikacji mobilnej
Edukacja środowiskowa
W relacji użytkownik kosmetyku – producent coraz większego znaczenia nabierają także tematy środowiskowe. By lepiej projektować nasze działania i kampanie, by zrozumieć, jakie cechy produktów kosmetycznych mają znaczenie dla Polaków, jak rozumieją oni poszczególne definicje i hasła, cyklicznie uczestniczymy w rynkowych raportach i badaniach. Jesteśmy partnerem m.in. projektu EKO barometr Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research, a nasze projekty konsultujemy m.in. z Organizacją Odzysku Rekopol, sortowniami odpadów i innymi ekspertami ds. środowiska