PAŹDZIERNIK MIESIĄCEM WSPARCIA DLA KOBIET!
Na wieczornej Gali podczas Jubileuszu Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego Dorota Wellman poprowadziła panel „Branża kosmetyczna jest kobietą – rozmowy z kobietami o kobietach”. Udział w niej wzięły prawdziwe osobistości – Pani Prezydent Henryka Bochniarz (Konfederacja Lewiatan), Pani Joanna Popławska – Oriflame Global, Pani Alina Szmich (Delia Cosmetics), Pani Katarzyna Milanovic (Dior Polska). Rozmowa dotyczyła roli kobiet w biznesie, o łączeniu roli pracownika i matki, o zjawisku szklanego sufitu itp.
Taka rozmowa w takim „kosmetycznym” gronie to nie przypadek. Branża kosmetyczna jest mocno sfeminizowana. Statystyki mówią same za siebie:
- Kobiety „u sterów” przedsiębiorstw – 130 kobiet w Zarządach 150 firm członkowskich Związku
- Większość zatrudnionych w przemyśle osób to kobiety
- 88% decyzji zakupowych dot. wyboru kosmetyków i chemii gospodarczej podejmują kobiety.
- Biuro Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego – 100% to kobiety!
Firmy kosmetyczne, członkowie Związku, doskonale rozumieją wagę tego fenomenu i wspierają kobiety jak żadna inna branża. I to nie tylko produkując dla nich najlepsze możliwe produkty do pielęgnacji czy makijażu, ale także w chwilach, kiedy naprawdę potrzebują pomocy – kiedy nie mają ani ochoty ani środków na wizyty w drogerii. Poniżej kilka wybranych akcji za którymi stoją firmy członkowskie Związku. Podziwiamy, gratulujemy, jesteśmy dumni i prosimy o więcej!
FUNDAJCA PIĘKNIEJSZE ŻYCIE
Na pierwszym miejscu – z racji tego, że narodziła się pod skrzydłami Związku zawsze będzie najbliższa naszemu sercu. 28 firm członkowskich Związku wspiera działania tej Fundacji. Dzięki dostarczanym produktom kosmetycznym oraz środkom finansowym, w 20 szpitalach w całej Polsce, 150 pacjentek miesięcznie może brać udział w warsztatach z pielęgnacji i makijażu ucząc się maskować widoczne ślady choroby. Rocznie Fundacja przekazuje w ręce pacjentkek onkologicznych 30 000 produktów, ale przede wszystkim czas i uwagę wspaniałych wolontariuszek. Atmosfera warsztatów choć na chwilę pomaga im zapomnieć o chorobie, poczuć wsparcie i obecność osób, które zmagają się z tymi samymi problemami, czy też, po prostu znowu poczuć się kobieco. Program trwa w Polsce nieustająco od 11 lat. Jest częścią międzynarodowego programu „Look Good… Feel Better”.
Więcej informacji: www.piekniejszezycie.org
RÓŻOWA WSTĄŻKA – Estee Lauder
U podstaw Kampanii leży wizja jednej kobiety: Evelyn H. Lauder. Kobiety na całym świecie umierały na raka piersi, lecz nikt o tym otwarcie nie mówił. Poruszona brakiem powszechnej świadomości na temat choroby oraz brakiem funduszy i środków niezbędnych do walki z tą chorobą, Evelyn postanowiła przyczynić się do rozwiązania problemu. Tak powstała Różowa Wstążka.
W 1992 r. zapoczątkowała Kampanię na rzecz Walki z Rakiem Piersi Estée Lauder Companies i wymyśliła Różową Wstążkę, którą wkrótce zaczęto wręczać klientkom odwiedzającym punkty sprzedaży na całym świecie. Po roku Evelyn założyła Fundację na rzecz Badań nad Rakiem Piersi ® (BCRF) – organizację charytatywną zbierającą fundusze w pełni przeznaczone na badania nad rakiem piersi.
Evelyn stoi u źródeł ruchu, który zjednoczył pracowników, klientów, kobiety, badaczy, decydentów oraz osoby dotknięte chorobą w jednym celu – znalezienia lekarstwa na tę chorobę.
W ramach Kampanii w Polsce Estee Lauder szerzy świadomość o raku piersi i konieczności profilaktyki oraz zbiera fundusze na badania. Przez ostatnie 8 lat zebrano prawie 900 tysięcy złotych, które przekazane zostały na wsparcie badań nad rakiem piersi u kobiet z mutacją w genie BRCA1, prowadzonych w Ośrodku Nowotworów Dziedzicznych przy Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie. Środki pozyskiwane są ze sprzedaży kosmetyków wybranych marek z których 20% ceny firma przeznacza na wsparcie badań w Szczecinie oraz ze sprzedaży płyty – kompilacji muzycznej „in PINK7”.
3 października w Warszawskiej „Endorfinie” odbyła się Gala z okazji 25-lecia Programu. Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego reprezentowała na tym wspaniałym wydarzeniu przez Pani Dyrektor Blankę Chmurzyńską-Brown.
CZYTAMY DLA MAMY – akcja BANDI Cosmetics
Firma Bandi Cosmetics wraz z Fundacją Po Drugie podjęła się wyzwania zebrania środków na budowę domu dla nieletnich matek. W ramach akcji powstanie powieść pisana przez znane blogerki i vlogerki. Pierwszy rozdział napisała oraz całość publikacji zredaguje Sylwia Chutnik. Na stronie www.czytamydlamamy.pl możemy co miesiąc czytać kolejne rozdziały.
Firma Bandi książkę wyda i rozdystrybuuje, a środki z jej sprzedaży przeznaczy na budowę pierwszego w Polsce domu – ośrodka dla nieletnich matek i ich dzieci.
FOR THE WOMEN IN SCIENCE
Celem programu L’Oréal Dla Kobiet i Nauki jest promowanie osiągnięć naukowych utalentowanych badaczek, zachęcanie ich do kontynuacji prac, zmierzających do rozwoju nauki oraz udzielenie wsparcia finansowego. Program stypendialny L’Oréal Dla Kobiet i Nauki to unikalne przedsięwzięcie skierowane do polskich badaczek.
W Polsce program prowadzony jest od 2000 roku. Organizatorem jest L’Oréal Polska wraz z Polskim Komitetem do spraw UNESCO, Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego, a od 2016 roku do grona partnerów dołączyła także Polska Akademia Nauk. Do 2015 roku przyznawane były stypendia dla 5 wybitnych badaczek. Od 16. edycji programu ze względu na nową kategorię dla magistrantek roczne stypendia przyznawane są 6 kobietom nauki. W ciągu 16 lat w Polsce wyróżniono już 81 kobiet.
Kolejna Gala przyznania stypendiów dla kolejnych wspaniałych 6 kobiet w nauce odbędzie się już 18 października. Trzymamy kciuki i gratulujemy wszystkim nagrodzonym!
Więcej szczegółów: http://lorealdlakobietinauki.pl/idea-programu/