Na taki raport sektor kosmetyczny w Polsce czekał 7 lat. Przez kilkanaście miesięcy przygotowywaliśmy publikację maksymalnie szeroko zakrojoną, jeszcze dogłębniej porządkującą dostępne na polskim i europejskim rynku dane. Chcieliśmy, by przedsiębiorcy z sektora kosmetycznego mieli solidny materiał do dobrego planowania i adaptowania swoich modeli biznesowych, a obserwatorzy rynku – dostęp do najbardziej aktualnych liczb – mówi Justyna Żerańska, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.
Z pięciu rozdziałów najnowszego raportu Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, zatytułowanego „Kosmetyczna Polska”, czytelnicy dowiedzą się m.in., jak duży jest faktycznie rynek kosmetyczny nad Wisłą; czy rodzime firmy przeznaczają odpowiednie środki na innowacje; jak wygląda Polska na tle Europy i wreszcie – skąd na Starym Kontynencie i globalnie wzięła się idea zrównoważonego rozwoju oraz jakie są źródła kluczowych dla nas regulacji prawnych w tym obszarze.
Sektor produkcji kosmetyków podołał kryzysom ostatnich dwóch dekad (kryzys finansowy 2008–2009, kryzys Strefy Euro, pandemia COVID-19, kryzys energetyczny) i konsekwentnie wraca na ścieżkę rozwoju po okresach dekoniunktury. Dodatkowo produkcja kosmetyków w Polsce charakteryzuje się bardzo wysoką rentownością na tle pozostałych branż w gospodarce. W latach 2013–2023 wyniosła ona średnio 8,3% – prawie 2-krotnie więcej niż w przetwórstwie przemysłowym oraz średnio w gospodarce – dodaje Krzysztof Bocian, analityk z Instytutu WiseEuropa.
Więcej szczegółów w raporcie „Kosmetyczna Polska”, dostępnym tu [klik].