Gdy w Polsce trwał długi weekend, Blanka Chmurzyńska-Brown w imieniu Kosmetycznych brała udział w 26. edycji targów Beautyworld Middle East w Dubaju. Tegoroczne wydarzenie przyciągnęło 1 400 wystawców z ponad 65 krajów.
Pierwszego dnia jej prezentacja na temat mocnych stron polskiego rynku kosmetycznego towarzyszyła otwarciu polskiego stoiska. Już po raz 5 w historii tej imprezy uczestnicy dubajskich targów zapoznali się z zebranymi i opracowanymi przez nas danymi o polskim rynku i eksporcie kosmetyków „made in Poland”.
31 października był także dniem wypełnionym spotkaniami z firmami – zarówno tymi należącymi do naszej organizacji, jak i potencjalnymi nowymi jej członkami. Większość wystawców miała jednak podobne odczucia – że na targach panuje duży ruch, dzięki czemu nowe kontakty biznesowe są naprawdę intensywne i dobrze rokują.
Polskie firmy wypadły naprawdę świetnie na tle pozostałych uczestników. Polska delegacja pojechała do Dubaju po raz 14 i tym razem liczyła w sumie 65 przedsiębiorstw (dla porównania w 2008 roku wystawców znad Wisły było…8). To dużo, biorąc pod uwagę, że w tym roku wystawiło się w Dubaju o wiele mniej firm z pozostałych europejskich rynków. Polski pawilon był jednym z 27 narodowych pawilonów.
Dziękujemy wszystkim firmom, które przez 3 dni, do 2 listopada gościły nas na swoich stoiskach i poświęciły dużo czasu na wartościowe rozmowy o eksporcie polskich kosmetyków. Trzymamy mocno kciuki, by obecność w Dubaju przełożyła się dla wszystkich na nowe kontrakty i rozwój biznesu!
Zdjęcia: Berm Creative Group, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego