Przewiń do zawartości
Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego
Reprezentacja i wsparcie celi strategicznych przedsiębiorców branży kosmetycznej
Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego
  • Członkostwo
    • Nasze firmy
    • Co zyskujesz?
    • Przyłącz się
    • FAQ
  • O Kosmetycznych
    • Jak działamy
    • Władze
    • Zespół
    • Rozwój organizacji
  • Aktualności
  • Projekty
    • Regulacje
    • Biznes
    • Edukacja konsumenta
    • Społeczna odpowiedzialność biznesu
  • Baza wiedzy
  • Kontakt
  • Pobierz najnowszy raport
  • Download the latest report
Szukaj:
Linkedin page opens in new windowFacebook page opens in new windowYouTube page opens in new window
  • Członkostwo
    • Nasze firmy
    • Co zyskujesz?
    • Przyłącz się
    • FAQ
  • O Kosmetycznych
    • Jak działamy
    • Władze
    • Zespół
    • Rozwój organizacji
  • Aktualności
  • Projekty
    • Regulacje
    • Biznes
    • Edukacja konsumenta
    • Społeczna odpowiedzialność biznesu
  • Baza wiedzy
  • Kontakt
  • Pobierz najnowszy raport
  • Download the latest report
Jesteś tutaj:
  1. Strona główna
  2. Newsletter
  3. Endocrine disruptors

Endocrine disruptors

  • 9 maja, 2022

Nowe propozycje regulacji są skutkiem ostatnich opinii Komitetu SCCS dla powyższych składników. Projekt rozporządzenia przewiduje następujące zmiany:

  • BHT (CAS: 128-37-0) nie jest obecnie regulowany. Komisja proponuje wprowadzenie ograniczeń w jego stosowaniu w płynach do płukania ust (0,001 %), pastach do zębów (0,1%) oraz innych produktach kosmetycznych (0,8 %), zgodnie z opinią Komitetu SCCS (SCCS/1636/21).

Przewidziane terminy przejściowe dla BHT to:

  • 6 miesięcy na wprowadzanie produktów do obrotu,
  • 12 miesięcy na udostępnianie na rynku produktów niezgodnych po wejściu w życie rozporządzenia.
  • Acid Yellow 3 (CAS: 8004-92-0) nie jest obecnie regulowany. Projekt przewiduje wprowadzenie ograniczeń w stosowaniu barwnika w nieutleniających produktach do farbowania włosów do maksymalnego stężenia 0,5%, zgodnie z opinią SCCS (SCCS/1631/21).

Przewidziane terminy przejściowe dla Acid Yellow to:

  • 6 miesięcy na wprowadzanie produktów do obrotu,
  • 12 miesięcy na udostępnianie na rynku produktów niezgodnych po wejściu w życie rozporządzenia.
  • HAA299 (CAS: 919803-06-8) nie jest ujęty w załącznikach do rozporządzenia kosmetycznego 1223/2009/WE. Procedowane rozporządzenie ma na celu dodanie HAA299 jako nowego filtra UV do załącznika VI – w obu formach: nano i nie nano. Proponowane maksymalne stężenie to 10% dla obu form. Dla formy nano – dodatkowe ograniczenie: nie będzie mógł być stosowany w produktach mogących prowadzić do wdychania substancji. Dla formy nano wskazano wymagania co do czystości (≥ 97 %) oraz median particle size D50 (50 % of the number below this diameter): ≥ 50 nm of number size distribution. Zastosowanie jednocześnie w produkcie formy nano i nie nano filtru HAA299 nie powinno przekraczać łącznie 10%.
  • Homosalate (CAS: CAS: 118-56-9) aktualnie regulowany jest przez załącznik VI poz. 3 rozporządzenia 1223/2009 (maksymalne stężenie w produkcie gotowym równe 10%). Komisja proponuje obniżenie dozwolonego stężenia, zgodnie z opinią SCCS (SCCS/1622/20). Projekt wprowadza ograniczenie dla Homosalate w face products with the exception of propellent spray products w maksymalnym stężeniu 7,34%.

Przewidziane terminy przejściowe dla Homosalate to:

  • 24 miesiące na wprowadzenie produktów do obrotu,
  • 30 miesięcy na udostępnianie na rynku produktów niezgodnych po wejściu w życie rozporządzenia.

Pierwotnie zaproponowane zostały krótsze terminy przejściowe dla Homosalate, tj. 6 miesięcy na wprowadzanie do obrotu i 12 miesięcy na udostępnianie na rynku. Związek w instrukcji dla przedstawiciela PL na spotkanie CPWG w marcu br. postulował, aby wydłużyć proponowane terminy przejściowe. Przedstawiciel PL na spotkaniu CPWG poparł nasz wniosek. Cosmetics Europe również przedstawiło swoje argumenty za tym, aby terminy przejściowe były dłuższe.

  • Resorcinol (CAS: 108-46-3) ujęty jest w załączniku III, poz. 22 rozporządzenia 1223/2009/WE. Zmiana dotyczy wprowadzenia korekty w dotychczasowych zapisach poprzez zmianę ostrzeżenia w produktach konsumenckich: „nie stosować do barwienia brwi i rzęs” na „nie stosować do barwienia rzęs” (do not use to dye eyelashes).

Link do tekstu rozporządzenia notyfikowanego do WTO: link

Link do aneksu rozporządzenia notyfikowanego do WTO: link

Jak pisaliśmy, przewidywany termin publikacji rozporządzenia to Q4 2022 r.

Nadchodzące wydarzenia

Dołącz do nas

Dołącz do nas i napisz z nami kolejne rozdziały historii Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego!

Przyłącz się

Razem dla rozwoju sektora

+48 22 203 67 67

biuro@kosmetyczni.pl

Kosmetyczni

  • Jak działamy
  • Nasi członkowie
  • Projekty
  • Przyłącz się

Na bieżąco

  • Aktualności
  • Kalendarium wydarzeń
  • Biuro prasowe
  • Raporty

Ważne linki

  • Polityka prywatności
  • Kosmopedia
  • Fundacja Piękniejsze Życie

Zapytaj

  • Kontakt
  • Zespół
  • FAQ

© 2025 Kosmetyczni.pl | Wszystkie prawa zastrzeżone

Linkedin-in Facebook-f Youtube
Do góry