Jak pokazują dostępne analizy, temat e-commerce jest omawiany bez względu na sektor oraz szeroko komentowany przez ekspertów. Wg analiz Santander Bank Polska wartość e-commerce w Polsce wyniesie w tym roku ok. 90 mld PLN, przy czym wpływ pandemii na wzrost rynku będzie jeszcze większy niż w ubiegłym roku i przypadnie w największym stopniu na 1Q 2021. Wg szacunków tych samych ekspertów wynika, że pandemia dołożyła w ubiegłym roku ok. 12 mld PLN dodatkowych (wykraczających ponad modelowy wzrost) obrotów w polskim Internecie, co oznaczałoby ok. 50-60% udział w łącznym wzroście obrotów jaki zaobserwowaliśmy w 2020 roku czyli 20,7 mld PLN. COVID zmienił również porządek w europejskim TOP10 – dzięki największej w UE dynamice wzrostu rynku Polska awansowała z 8. miejsca na 6.
Mając na uwadze powyższe zostaliśmy zaproszeni przez Santander Bank Polska do projektu analizy e-commerce B2B w branży kosmetycznej. Z perspektywy firm równie istotny jak e-commerce B2C jest aspekt rozwijającego się dynamicznie e-commerce B2B. Ankieta jest tak przygotowana aby przeanalizować temat wielowątkowo, a w kolejnym kroku w ciekawy sposób zaprezentować jej wyniki. Na podstawie zebranych danych powstanie raport „E-commerce B2B w branży kosmetycznej”, który pozwoli rzucić więcej światła na to, jak w ocenie branży wygląda ten temat.
Rzetelne dane od firm kosmetycznych pozwolą na przygotowanie wiarygodnej analizy i oceny sytuacji, którą podzielimy się z Państwem w czerwcu br. Zależy nam aby jak najwięcej firm kosmetycznych działających w Polsce wzięło udział w badaniu. Jego wyniki będą wówczas maksymalnie miarodajne i wiarygodne.
Organizatorzy czekają na jedną odpowiedź z każdej firmy, wypełnioną przez osoby, które mają pełną wiedzę o aktualnej sytuacji przedsiębiorstwa w kwestiach sprzedaży e-commerce, do niedzieli 23 maja br.
Wypełnienie ankiety powinno zająć ok. 10 minut. Badanie jest w pełni anonimowe, a jego obsługę zapewnia firma badawcza Mobile Institute