Czy Polacy, wybierając kosmetyki, kierują się kwestiami środowiskowymi, czy nie? Oto pytaliśmy 3 lata temu, przygotowując nasz własny raport „Strategia Plastikowa i Kosmetyki” wspólnie z Deloitte Polska. I o to samo zapytaliśmy kilka tygodni temu, dzięki zaproszeniu agencji badawczej SW Research do IV edycji ich cyklicznego projektu EKObarometr!
Kluczowe wnioski?
- cena, skuteczność produktu i jego skład (także ten naturalny) – to trzy najczęściej wskazywane jako ważne czynniki decydujące o zakupie; naturalność i ekologiczność kosmetyku oraz opakowanie przyjazne dla środowiska ciągle z nimi przegrywają,
- wygląd opakowania – jako ważny w podejmowaniu decyzji – wskazało tylko nieco ponad 13% respondentów,
- dla użytkowników kosmetyków opakowanie to przede wszystkim nośnik informacje o składzie.
Ponieważ układ odpowiedzi przez 3 lata nie zmienił się znacznie, można wnioskować, że nie poprawiła się też świadomość ekologiczna Polaków. Dla naszej branży to ważny sygnał, że trzeba robić więcej w obszarze komunikacji z końcowym użytkownikiem kosmetyków. W krajobrazie regulacji prawnych zmieniło się wiele, Komisja Europejska nie spowalnia prac nad regulacjami środowiskowymi i często podkreśla, że produkty mają być ekologiczne, a nie atrakcyjne. Zmiany dla branży to zmiany produktów. Czy konsumenci je zaakceptują? Jak chcemy przekonać do nich społeczeństwo, nieświadome, że nie można kupić kosmetyków w opakowaniach biodegradowalnych, bo takich po prostu nie ma na rynku? Musimy zadać sobie to ważne pytanie – komentuje dr inż. Ewa Starzyk, dyrektorka ds. naukowych i legislacyjnych w Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego.
Więcej informacji w informacji prasowej [klik].
Cały raport EKObarometr do pobrania tu [klik] i link
Zespołowi SW Research dziękujemy za zaproszenie do partnerowania temu projektowi!