Podczas wrześniowej konferencji jubileuszowej Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego John Chave, dyrektor generalny Cosmetics Europe, zaprezentował po raz pierwszy w Polsce wyniki paneuropejskiego badania percepcji konsumentów dotyczące niezbędności kosmetyków.
Choć między odpowiedziami Polaków a uśrednionymi wynikami ze wszystkich badanych krajów widać drobne różnice, główny wniosek jest ten sam. Nie można nie doceniać znaczenia możliwości utrzymania się w czystości czy ochrony, które dają kosmetyki. Ale ich używanie to nie tylko mycie, to dużo więcej: well-being, pewność siebie, zdrowie mentalne konsumentów i pozytywny wpływ na wiele, wiele innych aspektów życia.
To oczywiste, że nie ma higieny i pielęgnacji bez kosmetyków. Badanie Cosmetics Europe potwierdziło, że produkty kosmetyczne są w tych podstawowych rolach niezastąpione i doceniane przez konsumentów – komentuje Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektorka generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. Rolą przemysłu – polskiego i europejskiego – jest mówić częściej i głośniej o tym, że czasami kosmetyki mają też szersze zastosowania i jeszcze ważniejsze funkcje. Niektórzy używają ich po to, by czuć się ze sobą dobrze, ale te produkty są też niezastąpione w dbaniu o zdrowie całego ciała (np. zdrowe zęby to zdrowe serce, ochrona przeciwsłoneczna to zdrowa skóra i mniejsze ryzyko zachorowania na czerniaka itd.). Coraz ważniejsze jest też dbanie o zdrowie psychiczne i ogólnie tzw. well-being, poprawianie jakości życia, czasami nawet przywracanie godności. Jak często – pokazują to sytuacje graniczne, takie jak wojna, którą znowu obserwujemy w Europie z bardzo bliska. Graniczne są też doświadczenia osób przechodzących terapie onkologiczne. Z doświadczeń Fundacji Piękniejsze Życie wiemy, jak bardzo makijaż potrafi dodać kobietom chorym na raka odwagi i zmotywować do walki chorobą.
Jeśli jesteście Państwo ciekawi bardziej szczegółowych informacji, jak na tle Europejczyków uplasowały się odpowiedzi polskich respondentów, zapraszamy do pobrania całej informacji prasowej z kluczowymi, najciekawszymi liczbami. [klik]