FAQ

Jesteś tutaj:

Oto pytania, które potencjalni członkowie zadają nam najczęściej.

Sprawdź, czy rozjaśniają także Twoje wątpliwości!

Koszty członkostwa w naszej organizacji uzależnione są od wysokości rocznego obrotu firmy. Jest kilka progów składkowych. W ostatecznym wyliczeniu składki pomoże nasz dział członkowski.

Wśród praw członków związku znajdują się m.in. możliwość udziału w bieżących pracach
i działaniach związku, korzystanie ze wsparcia i ekspertyzy zespołu biura, uczestnictwo w wyborze organów związku – zarządu i rady nadzorczej,zgłaszanie wniosków i rekomendacji dotyczących działalności związku, wyznaczanie nowych zadań zespołowi.

Do obowiązków firm należy przestrzeganie Statutu i przyjętych regulaminów, udzielanie informacji niezbędnych dla działania – tj. m.in. coroczna aktualizacja danych w terminie trzech miesięcy od zakończenia roku obrachunkowego,udzielaj zespołowi biura pomocy w wykonywaniu zadań statutowych,przestrzeganie Kodeksu Etyki związku, terminowe opłacanie składki członkowskiej i udział w Walnym Zgromadzeniu Członków raz na 3 lata.

Wszystkie prawa i obowiązki firm należących do Kosmetycznych opisane są szczegółowo w statucie organizacji.

Cyklicznie i najczęściej firmy należące do związku otrzymują od nas newsletter, alerty prawne, odpowiedzi na zapytania indywidualne czy stanowiska lub przewodniki techniczne. Doradzamy w zakresie m.in.: oceny bezpieczeństwa, GMP, dokumentacji produktu, oznakowania produktów, deklaracji marketingowych, produktów z pogranicza, składników kosmetyków oraz planowanych zmian prawnych.Członkowie mają też dostęp do repozytorium plików oraz udziału w związkowych wydarzeniach – webinarach, szkoleniach, spotkaniach grup roboczych czy konferencjach z których mogą korzystać w najlepszy dla siebie sposób. Staramy się też tworzyć przestrzeń do wartościowego networkingu między firmami z branży i w całym łańcuchu wartości.

Nasza organizacja jest najbardziej reprezentatywna dla sektora w Polsce. Ponad 70% firm należących do związku to MŚP. Ponadto każde przedsiębiorstwo ma jeden głos –siła małych jest więc taka sama, jak dużych.

Wszystkie narzędzia, opracowane i wdrożone przez biuro związku, są dostępne przede wszystkim dla firm członkowskich. Firmy, które potrzebują naszej ekspertyzy, doradztwa, newslettera zapraszamy do organizacji. A w wyjątkowych sytuacjach – także do odpłatnego udziału w naszych szkoleniach, o czym na bieżąco informujemy na stronie internetowej, LinkedIn lub Faceboku.

Odpowiedź na to pytanie znajdą Państwo w sekcji „Przyłącz się”.

Dla firm członkowskich, ale też całego przemysłu, stworzyliśmy platformę edukacyjną Kosmopedia. Jest to przystępne, oparte na naukowej wiedzy i bezpłatne źródło informacji dla konsumentów. Zapraszamy do korzystania i cytowania Kosmopedii!

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego nie przeprowadza audytów GMP (Good Manufacturing Practice) w firmach. Norma PN EN ISO 22716 jest normą zharmonizowaną z rozporządzeniem kosmetycznym 1223/2009/WE. Audyty zewnętrzne przeprowadzają firmy i audytorzy posiadający akredytację na certyfikowanie zgodności z tą normą.

Tak, jako członek Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego możesz liczyć na wsparcie w zakresie notyfikacji i wprowadzenia do obrotów produktów kosmetycznych. Związek oferuje doradztwo regulacyjne, pomoc w interpretacji przepisów oraz wsparcie we prowadzeniu produktu na rynek zgodnie z rozporządzeniem kosmetycznym 1223/2009. Organizujemy również szkolenia i seminaria, które pomagają naszym członkom zrozumieć i spełniać wymagania regulacyjne, a także wdrażać najlepsze praktyki rynkowe.

Firmom członkowskim – i tylko im – wystawiamy następujące certyfikaty eksportowe:

  1. Certificate of Free Sale (Certyfikat Wolnej Sprzedaży),
  2. BSE Certificate (Certyfikat BSE),
  3. GMP Certificate (Certyfikat GMP),
  4. Health Certificate (Certyfikat Bezpieczeństwa)

Szczegółowa procedura certyfikacyjna dostępna jest dla członków związku. Zainteresowanych prosimy o kontakt biuro@kosmetyczni.pl