Jesteś tutaj:

Kosmetyczni na Cosmoprof Bologna – dzień 2

17 marca od dawna widniał w naszych kalendarzach jako ważna data. Drugiego dnia targów zostałyśmy zaproszone do dwukrotnego zaprezentowania charakterystyki polskiego rynku kosmetycznego.

Tradycyjnie wystąpienie Blanki Chmurzyńskiej-Brown zwykle było jednym z elementów programu otwarcia polskiego stoiska narodowego. Tym razem jednak najnowsze dane o rynku polskim i super mocach reprezentantów naszego przemysłu kosmetycznego pokazane zostały w zupełnie innym miejscu – w ramach Cosmo Forum, na scenie World Massage Meeting, przed totalnie innym audytorium. Było to dla nas nowe, ale bardzo pozytywne doświadczenie. Nowa, zróżnicowana publiczność z zaciekawieniem śledziła prezentację i zapełniła prawie wszystkie przygotowane miejsca siedzące, co na targach tej skali jest dużym sukcesem. Zaproszenie do udziału w World Massage Meeting to efekt dobrych, bezpośrednich relacji Kosmetycznych z organizatorami Cosmoprof i naszego wieloletniego zaangażowania w targi. Cieszymy się, że mogliśmy w ten sposób reprezentować polską branżę! Mamy nadzieję, że będziemy mogli to kiedyś powtórzyć!

Niespełna 3 godziny później Blanka Chmurzyńska-Brown wystąpiła po raz drugi przed bardziej wyselekcjonowanym gronem słuchaczy. W odpowiedzi na zaproszenie konsul generalnej RP w Mediolanie, pani Anny Golec-Mastroianni, wzięliśmy udział w seminarium „Innovation in cosmetics. Focus Polonia”. Obok gości takich, jak Samantha Raimondi (Cosmoprof), Gian Andrea Positano (Cosmetica Italia), Rocco Marcuccio (Confindustria Emilia Romagna), Stella Smejda (PAIH) czy Małgorzata Ostrowska (Maurisse), mieliśmy szansę opowiedzieć, czym wyróżnia się branża kosmetyczna w Polsce i jakie są najnowsze dane, określające jej kondycję. Dziękujemy za zaproszenie do udziału w tym spotkaniu!

Mimo napiętego grafiku w piątek zespołowi starczyło czasu na spotkanie z ważnymi członkiniami zespołu Cosmetics Europe, Carmelą Ciarliero i Giulią Navą. Na co dzień blisko współpracujemy, choć dzielą nas tysiące kilometrów. Takiej okazji do spotkania i krótkiego omówienia postępów w kluczowych projektach legislacyjnych nie można więc było przegapić.

A pomiędzy kluczowymi punktami dnia – jak zawsze w targowej rzeczywistości – odwiedziny na stoiskach firm i wiele dobrych rozmów. Za każdą dziękujemy. Doceniamy też zaufanie, którym obdarzają nas wystawcy, opowiadając m.in. o wyzwaniach związanych z brakiem dofinansowania rządowego w tegorocznej edycji Cosmoprof. Brak tych dodatkowych środków dla wielu firm był hamulcem w przygotowaniu i wykańczaniu stoiska. Widać więc pewne różnice wizualne, gdy chodzi się targowymi korytarzami. Zauważalna jest też mniejsza liczba polskich wystawców – w ubiegłym roku było ich ok. 190. Można więc pokusić się o wniosek, że brak stoiska narodowego jest jednak odczuwalny w tegorocznej edycji targów. Niewielkie (12 m2) stoisko PAIH, na którym szansę zaprezentowania się dostało tylko 10 firm, niestety nie spełnia tej samej funkcji.

Nadchodzące wydarzenia

Dołącz do nas

Dołącz do nas i napisz z nami kolejne rozdziały historii Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego!