Jesteś tutaj:

Dialog Konsumencki w Warszawie – byliśmy tam

 

Spotkanie Komisarza Sprawiedliwości, Didiera Reyndersa z Prezesem Tomaszem Chróstnym, przedstawicielami organizacji konsumenckich i biznesowych oraz środowisk akademickich obyło się w formule online i trwało ponad 2,5 godziny. Jedyną organizacją pracodawców, zaproszoną do Dialogu Konsumenckiego w Polsce był Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, reprezentowany przez Blankę Chmurzyńską-Brown!

Dialog Społeczny zwieńczył kilkudniową wizytę komisarza Reyndersa w Polsce. Jego osią były zapisane w Nowym programie propozycje Komisji dotyczące działań w dwóch obszarach – ochrony konsumentów w świecie cyfrowym i zielonej transformacji. I to właśnie w tym drugim panelu wystąpiła nasza dyrektor generalna. W trzech krótkich wypowiedziach Blanka uświadomiła słuchaczom, że branża kosmetyczna w Polsce przegląda się w zapisach Nowego programu jak w lustrze, jest bowiem jednym z liderów i pionierów zielonych zmian w Polsce. Wspomniała o dotychczasowych działaniach i krokach milowych poczynionych przez KosmetycznychPL, które przygotowują firmy na wdrożenie Zielonego Ładu: raporcie Strategia Plastikowa, pracach grup roboczych na poziomie krajowym i europejskim w Cosmetics Europe, dokumentach samoregulacyjnych w obszarze greenwashingu itp.
Mówiła także o tym, jak ważna jest systematyczna edukacja zarówno konsumentów (którą prowadzimy m.in. przez portal Kosmopedia) jak i samych przedsiębiorców. Nie zapomniała jednak dodać, że choć ochrona i bezpieczeństwo konsumentów jest priorytetem także dla branży kosmetycznej, to obecnie wiele regulacji nakładanych na firmy – szczególnie MŚP, tak licznie reprezentowane w naszym sektorze – stoi ze sobą w sprzeczności i będzie ciężarem nie do udźwignięcia dla przedsiębiorców.

Cały Dialog Społeczny można obejrzeć jeszcze przez miesiąc na YouTube (hasło: 221121). Zapraszamy do oglądania!

Galeria:

Nadchodzące wydarzenia

Dołącz do nas

Dołącz do nas i napisz z nami kolejne rozdziały historii Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego!