W minionym tygodniu, między 5 a 7 października, odbyła się 25. edycja targów Beautyworld Middle East Dubai 2021 – pierwsza od 2 lat impreza targowa przemysłu kosmetycznego. Ostatni raz gościliśmy w Dubaju w kwietniu 2019 r. Tym razem targi – brama na Bliski i Daleki Wschód, otwarcie na Afrykę –były inne niż jakiekolwiek wcześniej. W postcovidowej rzeczywistości, z maseczkami na twarzy, w reżimie sanitarnym… A jednak nawet to nie przeszkodziło w nawiązaniu nowych relacji handlowych, prowadzeniu intensywnych rozmów biznesowych.
Kupcy i dystrybutorzy – głodni kontaktów f2f – dopisali! Polska branża kosmetyczna na targach zaprezentowala się jako silna, innowacyjna, wrażliwa na najnowsze trendy. Związek, jak zawsze, wystąpił w roli reprezentanta niezbędnego tam, gdzie potrzebny jest głos całego sektora
Związkowa delegacja – Blanka Chmurzyńska-Brown i Justyna Żerańska – dbała o wizerunek wszystkich spośród 70 naszych przedsiębiorców – tych wystawiających się w halach tematycznych, jak Cosmetics & Skincare, Natural & Organic, czy też w hali International Pavilions, gdzie wystawiało się 17 krajów. Jesteśmy dumne z naszych wystawców, którzy byli drugim najliczniej reprezentowanym krajem, tuż za Francją. Polskie produkty zainteresowały kontrahentów z różnych krajów, nie tylko ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, ale też z Iranu, Kuwejtu, Palestyny, Kataru, Omanu i oczywiście z Europy.
Firmy wracają z targów z pełnymi notesami nowych kontaktów. W rozmowach powtarzały się bardzo pozytywne oceny imprezy jako wyjątkowo produktywnej i skutecznej eksportowo. Mimo że targi były mniejsze niż w zdrowym, 2019 roku, to dzięki temu bardziej skoncentrowane na samych rozmowach B2B. COVID-19, wbrew pozorom, miał jednak pozytywny impakt. Odsiał przypadkowych odwiedzających, zbieraczy katalogów i próbek. Targi odwiedzili ci kupcy, którzy faktycznie chcieli podpisać umowy – to dlatego te 3 dni były tak bardzo efektywne.
Ostatniego dnia targów polskie stoisko Beautyworld odwiedził komisarz polskiego pawilonu Expo Dubai, Pan Adrian Malinowski z zespołem. Był to okazja do przedstawienia, oprowadzenia gości po stoiskach firm wyróżniających się na tle innych. To spotkanie zaowocuje zapewne kolejnym przedsięwzięciem prezentacji potencjału naszej branży, ale tym razem z wykorzystaniem przepięknej przestrzeni polskiego pawilonu samego EXPO 2020. Więcej na temat tej inicjatywy Związku i EXPO niebawem!
Na koniec miły akcent, którym musimy się pochwalić. Dystrybutorzy z pozaunijnych rynków, z którymi Państwo współpracują globalnie, licznie odwiedzali stoisko narodowe. Przekazywali nam informacje, że lokalne władze akceptują tylko nasze związkowe certyfikaty wolnej sprzedaży FSC. Jesteśmy z tego bardzo dumne!
Dziękujemy za pomoc w przygotowaniach wszystkim zaangażowanym i za miłe spotkania w ciągu 3 dni targowych. Wszystkim obecnym w Dubaju gratulujemy wytężonej pracy – mamy nadzieję, że dla każdej z firm zaowocuje nowymi, ciekawymi współpracami.