24 października reprezentacja Związku wzięła udział w spotkaniu arbitrów Komisji Etyki Reklamy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. Podczas spotkania podsumowano ostatni rok działalności KER oraz podziękowano arbitrom za zaangażowanie i dotychczasową pracę.
Spotkanie było również okazją do podsumowania dotychczasowych działań Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy oraz przedstawienia nowego składu biura RR – w tym Dyrektora Generalnego Zbigniewa Gajewskiego (wcześniej wieloletniego Dyrektora PR w Konfederacji Lewiatan).
Dotychczasowy Dyrektor Generalny Konrad Drozdowski podsumował ostatnie lata działalności RR i statystki spraw procedowanych przez Komisję Etyki Reklamy.
Nowy Dyrektor Generalny przedstawił plany działania RR na kolejne miesiące i lata. W szczególności podkreślił plany szerszej promocji samoregulacji, oraz lepszego dotarcia do świadomości publicznej w obszarze działalności Rady Reklamy. Związek wspiera te plany Rady Reklamy.
Promocja dobrych praktyk reklamy i sprawnie działający system samoregulacji to ważne elementy, które pomagają zapewnić zgodność rynku z wymaganiami rozporządzenia kosmetycznego w zakresie deklaracji marketingowych (art. 20).
W kolejnej części spotkania nowym arbitrom Komisji Etyki Reklamy zostały wręczone oficjalne nominacje. Jedną z nominacji odebrała reprezentantka firmy członkowskiej Związku – Beata Cywińska-Durczak (Sanofi Aventis S.A.). W KER zasiada obecnie trzech arbitrów reprezentujących firmy członkowskie Związku:
- Joanna Łodygowska (Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris), …
- Monika Masewicz (L’Oreal Polska i Kraje Bałtyckie Sp z o.o.)
- oraz Beata Cywińska-Durczak (Sanofi Aventis S.A.)
Ostatnim punktem agendy spotkania była dyskusja nt. wniosków z audytu działalności RR przeprowadzonego przez Deliotte.
Deloitte oceniał Funkcjonowanie systemu samoregulacji w reklamie oraz Poprawność prawnej działalności Rady Reklamy z punktu widzenia prawa. Zgodnie z wnioskami z raportu zostaną wprowadzone uściślenia obecnie stosowanych procedur działania RR i KER. Generalny wniosek z raportu jest następujący: działalność Rady Reklamy i funkcjonowanie samoregulacji w reklamie są zgodne z interesem publicznym, ważne i potrzebne dla zapewnienia etyczności na rynku reklam.
Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego od wielu lat pozostaje zaangażowany w działania Rady Reklamy i samoregulacji w dziedzinie reklamy i będzie tę współpracę kontynuować.
Związek na spotkaniu reprezentowała Ewa Starzyk, Dyrektor ds. Naukowych i Legislacyjnych, w zastępstwie Dyrektor Generalnej Związku, Blanki Chmurzyńskiej-Brown.