Polski przemysł kosmetyczny został 3 lata temu wybrany przez Ministerstwo Gospodarki Championem Polskiej Gospodarki.
Otwarto 3-letni Branżowy Program Promocji Eksportu Polska Cosmetics. Przedsiębiorcy sektora kosmetycznego w kraju uzyskali ze środków unijnych wsparcie finansowe na rozwój eksportu warte 24 miliony PLN. W projekcie wzięło udział około 70 przedsiębiorców. Związek zaangażował się w proces powstawania założeń do projektu oraz brał aktywny udział przy jego realizacji negocjując niezbędne środki finansowe oraz wskazując pożądane kierunki eksportowe, niezbędne działania jak powstanie Pawilonów Narodowych.
Związek w 2015 skoncentrował wysiłki na zapewnieniu kontynuacji projektu w latach 2016-2020 oraz negocjacji środków budżetowych Ministerstwa Gospodarki na działania promocyjne wokół targów Cosmoprof Bologna 2016. Związek jest ciałem doradczym dla strony rządowej oraz pośrednikiem identyfikującym potrzeby przedsiębiorców przy realizacji programu.
Związek dołożył wszelkich starań, aby ów Program przebiegał możliwie sprawnie oraz był prowadzony z pożytkiem dla całego sektora kosmetycznego.
DZIAŁANIA ZWIĄZKU:
Koordynacja drugiej edycji programu Cosmetics Polska:
- Zapewnienie kontynuacji projektu promocji branży kosmetycznej oraz zagwarantowanie środków Ministerstwa Gospodarki na promocję eksportu
- Spotkania zorganizowane wspólnie z SPC House of Media celem ustalenia założeń programowych do kolejnej edycji programu (7 lutego oraz 14 września)
- Spotkanie z Podsekretarz Stanu Iloną Antoniszyn-Klik, Departament Instrumentów Wsparcia, Ministerstwo Gospodarki (2 września)
- Spotkanie z Dyrektor Agnieszką Bułą-Kopańską, Departament Instrumentów Wsparcia, Ministerstwo Gospodarki (14 września oraz 8 grudnia)
REZULTATY:
Branża Kosmetyczna wpisana na listę Krajowych Inteligentnych Specjalizacji, a w konsekwencji ponownie zakwalifikowana jako jeden z 10 championów polskiej gospodarki. Ministerstwo Gospodarki przeznaczyło środki na II edycję Programu.