Azja i Wschód – ważne kierunki eksportu polskich kosmetyków, apteka jako coraz istotniejszy partner dla producentów i dystrybutorów kosmetycznych oraz integracja tradycyjnego handlu drogeryjnego bez względu na przynależność do konkurencyjnych sieci, tak by stworzyć przeciwwagę dla rosnącego znaczenia dyskontów w sprzedaży kosmetyków – to tematy, które spotkały się z ogromnym zainteresowaniem uczestników III Forum Branży Kosmetyczno-Chemicznej.
Prelekcjom ekspertów – praktyków rynku i przedstawicieli instytucji badawczych, którzy dzielili się unikatową wiedzą i najnowszymi danymi rynkowymi – oraz dyskusjom panelowym przysłuchiwało się kilkuset uczestników. Byli to członkowie zarządów, szefowie sprzedaży oraz marketingu producentów kosmetyków, dermokosmetyków, chemii domowej, a także dyrektorzy zakupów w sieciach handlowych, drogeryjnych i aptecznych. Jednym z prelegentów była Dyrektor Generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, Pani Blanka Chmurzyńska-Brown.
Konferencji, w której uczestniczyło blisko 300 osób, towarzyszyły targi produktów i usług dla sektora drogeryjnego i aptecznego oraz indywidualne spotkania biznesowe. Podsumowaniem dnia było wręczenie Pereł Rynku Kosmetycznego 2015 – prestiżowych nagród ustanowionych przez „Wiadomości Kosmetyczne”, a przyznawanych przez detalistów najlepszym kosmetycznym nowościom. Organizatorem wydarzenia było Wydawnictwo Gospodarcze, wydawca branżowych tytułów „Wiadomości Kosmetyczne” i „Wiadomości Handlowe”, a Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego objął to wydarzenie Patronatem.