Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Strona korzysta z plików cookie. Dowiedź się więcej.
Zamknij
kosmetyczni.pl Linkedin kosmetyczni.pl Facebook
pl
en
17
pa
2017
Październik miesiącem wsparcia dla kobiet!

PAŹDZIERNIK MIESIĄCEM WSPARCIA DLA KOBIET!

Na wieczornej Gali podczas Jubileuszu Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego Dorota Wellman poprowadziła panel „Branża kosmetyczna jest kobietą – rozmowy z kobietami o kobietach”. Udział w niej wzięły prawdziwe osobistości – Pani Prezydent Henryka Bochniarz (Konfederacja Lewiatan),  Pani Joanna Popławska – Oriflame Global, Pani Alina Szmich (Delia Cosmetics), Pani Katarzyna Milanovic (Dior Polska). Rozmowa dotyczyła roli kobiet w biznesie, o łączeniu roli pracownika i matki, o zjawisku szklanego sufitu itp.

Taka rozmowa w takim „kosmetycznym” gronie to nie przypadek. Branża kosmetyczna jest mocno sfeminizowana. Statystyki mówią same za siebie:
  • Kobiety „u sterów” przedsiębiorstw - 130 kobiet w Zarządach 150 firm członkowskich Związku
  • Większość zatrudnionych w przemyśle osób to kobiety
  • 88% decyzji zakupowych dot. wyboru kosmetyków i chemii gospodarczej podejmują kobiety.
  • Biuro Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego – 100% to kobiety!

Firmy kosmetyczne, członkowie Związku, doskonale rozumieją wagę tego fenomenu i wspierają kobiety jak żadna inna branża. I to nie tylko produkując dla nich najlepsze możliwe produkty do pielęgnacji czy makijażu, ale także w chwilach, kiedy naprawdę potrzebują pomocy - kiedy nie mają ani ochoty ani środków na wizyty w drogerii. Poniżej kilka wybranych akcji za którymi stoją firmy członkowskie Związku. Podziwiamy, gratulujemy, jesteśmy dumni i prosimy o więcej!

FUNDAJCA PIĘKNIEJSZE ŻYCIE
Fundacja

Na pierwszym miejscu - z racji tego, że narodziła się pod skrzydłami Związku zawsze będzie najbliższa naszemu sercu.  28 firm członkowskich Związku wspiera działania tej Fundacji. Dzięki dostarczanym produktom kosmetycznym oraz środkom finansowym, w 20 szpitalach w całej Polsce, 150 pacjentek miesięcznie może brać udział w warsztatach z pielęgnacji i makijażu ucząc się maskować widoczne ślady choroby. Rocznie Fundacja przekazuje w ręce pacjentkek onkologicznych 30 000 produktów, ale przede wszystkim czas i uwagę wspaniałych wolontariuszek. Atmosfera warsztatów choć na chwilę pomaga im zapomnieć o chorobie, poczuć wsparcie i obecność osób, które zmagają się z tymi samymi problemami, czy też, po prostu znowu poczuć się kobieco. Program trwa w Polsce nieustająco od 11 lat. Jest częścią międzynarodowego programu „Look Good… Feel Better”.

Więcej informacji: www.piekniejszezycie.org

RÓŻOWA WSTĄŻKA – Estee Lauder
estee_small

U podstaw Kampanii leży wizja jednej kobiety: Evelyn H. Lauder. Kobiety na całym świecie umierały na raka piersi, lecz nikt o tym otwarcie nie mówił. Poruszona brakiem powszechnej świadomości na temat choroby oraz brakiem funduszy i środków niezbędnych do walki z tą chorobą, Evelyn postanowiła przyczynić się do rozwiązania problemu. Tak powstała Różowa Wstążka.

W 1992 r. zapoczątkowała Kampanię na rzecz Walki z Rakiem Piersi Estée Lauder Companies i wymyśliła Różową Wstążkę, którą wkrótce zaczęto wręczać klientkom odwiedzającym punkty sprzedaży na całym świecie. Po roku Evelyn założyła Fundację na rzecz Badań nad Rakiem Piersi ® (BCRF) – organizację charytatywną zbierającą fundusze w pełni przeznaczone na badania nad rakiem piersi.

Evelyn stoi u źródeł ruchu, który zjednoczył pracowników, klientów, kobiety, badaczy, decydentów oraz osoby dotknięte chorobą w jednym celu – znalezienia lekarstwa na tę chorobę.

W ramach Kampanii w Polsce Estee Lauder szerzy  świadomość o raku piersi i konieczności profilaktyki oraz zbiera fundusze na badania. Przez ostatnie 8 lat zebrano prawie 900 tysięcy złotych, które przekazane zostały na wsparcie badań nad rakiem piersi u kobiet z mutacją w genie BRCA1, prowadzonych w Ośrodku Nowotworów Dziedzicznych przy Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie. Środki pozyskiwane są ze sprzedaży kosmetyków wybranych marek z których 20% ceny firma przeznacza na wsparcie badań w Szczecinie oraz ze sprzedaży płyty – kompilacji muzycznej „in PINK7”.

3 października w Warszawskiej „Endorfinie” odbyła się Gala z okazji 25-lecia Programu. Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego reprezentowała na tym wspaniałym wydarzeniu przez Pani Dyrektor Blankę Chmurzyńską-Brown.

 

CZYTAMY DLA MAMY – akcja BANDI Cosmetics

Firma Bandi Cosmetics wraz z Fundacją Po Drugie podjęła się wyzwania zebrania środków na budowę domu dla nieletnich matek. W ramach akcji powstanie powieść pisana przez znane blogerki i vlogerki. Pierwszy rozdział napisała oraz całość publikacji zredaguje Sylwia Chutnik. Na stronie www.czytamydlamamy.pl możemy co miesiąc czytać kolejne rozdziały.

Firma Bandi książkę wyda i rozdystrybuuje, a środki z jej sprzedaży przeznaczy na budowę pierwszego w Polsce domu - ośrodka dla nieletnich matek i ich dzieci.

 

FOR THE WOMEN IN SCIENCE

Celem programu L’Oréal Dla Kobiet i Nauki jest promowanie osiągnięć naukowych utalentowanych badaczek, zachęcanie ich do kontynuacji prac, zmierzających do rozwoju nauki oraz udzielenie wsparcia finansowego. Program stypendialny L’Oréal Dla Kobiet i Nauki to unikalne przedsięwzięcie skierowane do polskich badaczek.

W Polsce program prowadzony jest od 2000 roku. Organizatorem jest L’Oréal Polska wraz z Polskim Komitetem do spraw UNESCO, Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego, a od 2016 roku do grona partnerów dołączyła także Polska Akademia Nauk. Do 2015 roku przyznawane były stypendia dla 5 wybitnych badaczek. Od 16. edycji programu ze względu na nową kategorię dla magistrantek roczne stypendia przyznawane są 6 kobietom nauki. W ciągu 16 lat w Polsce wyróżniono już 81 kobiet.

Kolejna Gala przyznania stypendiów dla kolejnych wspaniałych 6 kobiet w nauce odbędzie się już 18 października. Trzymamy kciuki i gratulujemy wszystkim nagrodzonym!

Więcej szczegółów: http://lorealdlakobietinauki.pl/idea-programu/

Tagi:
Tagi

Zobacz więcej tagów