Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Strona korzysta z plików cookie. Dowiedź się więcej.
Zamknij
kosmetyczni.pl Linkedin kosmetyczni.pl Facebook
pl
en

L’Oréal – Sharing Beauty with All/ Dzielenie się Pięknem ze Wszystkimi

Od ponad 10 lat firma L’Oréal realizuje ambitną strategię dotyczącą zrównoważonego rozwoju, w tym pracę nad wykorzystaniem tworzyw sztucznych. Badania cyklu życia produktów pod kątem ich wpływu na środowisko wykazały, że średnio 50% śladu środowiskowego produktu jest związane z jego opakowaniem.

W ramach strategii zrównoważonego rozwoju: Dzielenia się Pięknem ze Wszystkimi (Sharing Beauty with All) L’Oréal zobowiązał się do poprawy ekologicznego i społecznego profilu 100% swoich produktów do 2020 roku. W 2018 roku 79% nowych lub odnowionych produktów miało ulepszony profil społeczny lub środowiskowy. W przypadku 58% nowych lub odnowionych produktów poprawa ta wynika z opakowań o mniejszym wpływie na środowisko.

Od 2007 roku L’Oréal angażuje się w politykę optymalizacji opakowań opartą na trzech filarach:

  1. Szanuj zdrowie i bezpieczeństwo konsumenta oraz różnorodność biologiczną:
    • na przykład: 100% materiałów opakowaniowych, które są w bezpośrednim kontakcie z formułą, jest zgodnych z normami jakości spożywczej,
    • zero PVC: 100% PVC zostało wyeliminowane z naszych opakowań produktów.
  2. Zmniejsz wagę i rozmiar opakowań lub usuń je i promuj systemy wielokrotnego ładowania lub ponownego napełniania, a także dawki wielokrotne, zastępujące pojedyncze.
  3. Zastąp niektóre tworzywa mniej oddziałującymi materiałami poprzez:

Wszystkie działania angażujące pomogły uniknąć zużycia 8705 ton pierwotnych materiałów w 2018 roku, co stanowi wzrost o 19% w porównaniu z 2017 rokiem. Ten postęp jest przede wszystkim wynikiem wysiłków włożonych w integrację materiałów pochodzących z recyklingu z komponentem plastikowym opakowań (+ 38% w porównaniu do 2017 roku). Aby zrealizować tę strategię i utrzymać swoje zaangażowanie w ciągłe doskonalenie, L’Oréal wyznaczył sobie następujące cele na nadchodzące lata:

Aby to zrobić, L’Oréal pracuje w ekosystemie partnerskim, aby korzystać z najlepszych technologii:


Dzięki innowacyjnemu partnerstwu LanzaTech, Total i L'Oréal zaprezentowano pierwsze na świecie ekologiczne opakowanie wykonane z przejętej i poddanej obróbce emisji dwutlenku węgla. Udany proces konwersji przebiega w trzech krokach:

Sukces technologiczny i przemysłowy dowodzi, że przemysłową emisję dwutlenku węgla można wykorzystać do produkcji opakowań z tworzyw sztucznych.