Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Strona korzysta z plików cookie. Dowiedź się więcej.
Zamknij
kosmetyczni.pl Linkedin kosmetyczni.pl Facebook
pl
en
07
paź
2020
Kosmetyczni.pl na WeCosmoprof – dzień 2


WeCosmoprof trwa! We wtorek, 6 października, w studio #POLISHBEAUTY Blanka Chmurzyńska-Brown przywitała i przedstawiła pierwszego eksperta Kosmetycznych.pl – Michała Rudeckiego, Client Director w Nielsen Poland.

W swojej prezentacji nasz ekspert pokazał, jak wygląda handel w Polsce i jakie są modelowe zachowania polskich klientów. Dla uczestników WeCosmoprof były to z pewnością cenne dane. Nie od dziś wiadomo bowiem, że w skali Europy Polska jest rynkiem specyficznym. Cechuje nas m.in. wciąż duży odsetek małych sklepów (aż 37%) czy klient niezwykle wrażliwy na promocje, zmieniający sieci handlowe i sklepy w zależności od proponowanych promocji.

Choć te detale powodują, że praca marketerów nad Wisłą jest trudniejsza, sprzedaż – rozdrobniona, a konkurencja dużo większa, wg danych Nielsena Polska na mapie UE bardzo dynamicznie się rozwija.  Przykład? Mimo pandemii dynamika polskich firm mierzona w lipcu 2020 r. jest większa niż w maju 2020 r.!

Źródłem tego sukcesu jest z pewnością bardzo elastyczne podejście firm, które dobrze wykorzystują sytuację i szybko poruszają się w zmieniającym się środowisku. Naszych przedsiębiorców, zdaniem Nielsena, cechuje szczególnie inteligentna strategia prowadzenia skutecznych akcji promocyjnych w drogeriach. Polscy producenci dominują także w sektorze pielęgnacji twarzy – 7 z 10 najmocniejszych graczy w tym segmencie to firmy znad Wisły.

Prezentację Michała Rudeckiego można podsumować słowami, że polskie firmy są odważne, pomysłowe, pełne optymizmu i patrzą w przyszłość pozytywnie. Mimo działania na konkurencyjnym rynku i niesprzyjających warunkach makrogospodarczych firmy z polskim kapitałem wciąż rosną, co jest dobrą prognozą dla naszych partnerów biznesowych.

 

 

Tagi

Zobacz więcej tagów