Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Strona korzysta z plików cookie. Dowiedź się więcej.
Zamknij
kosmetyczni.pl Linkedin kosmetyczni.pl Facebook
pl
en
23
lis
2022
Czy Polacy, wybierając kosmetyki, kierują się kwestiami środowiskowymi?

Czy Polacy, wybierając kosmetyki, kierują się kwestiami środowiskowymi, czy nie? Oto pytaliśmy 3 lata temu, przygotowując nasz własny raport „Strategia Plastikowa i Kosmetyki” wspólnie z Deloitte Polska. I o to samo zapytaliśmy kilka tygodni temu, dzięki zaproszeniu agencji badawczej SW Research do IV edycji ich cyklicznego projektu EKObarometr!

 Kluczowe wnioski?

  • cena, skuteczność produktu i jego skład (także ten naturalny) – to trzy najczęściej wskazywane jako ważne czynniki decydujące o zakupie; naturalność i ekologiczność kosmetyku oraz opakowanie przyjazne dla środowiska ciągle z nimi przegrywają,
  • wygląd opakowania – jako ważny w podejmowaniu decyzji – wskazało tylko nieco ponad 13% respondentów,
  • dla użytkowników kosmetyków opakowanie to przede wszystkim nośnik informacje o składzie.

Ponieważ układ odpowiedzi przez 3 lata nie zmienił się znacznie, można wnioskować, że nie poprawiła się też świadomość ekologiczna Polaków. Dla naszej branży to ważny sygnał, że trzeba robić więcej w obszarze komunikacji z końcowym użytkownikiem kosmetyków. W krajobrazie regulacji prawnych zmieniło się wiele, Komisja Europejska nie spowalnia prac nad regulacjami środowiskowymi i często podkreśla, że produkty mają być ekologiczne, a nie atrakcyjne. Zmiany dla branży to zmiany produktów. Czy konsumenci je zaakceptują? Jak chcemy przekonać do nich społeczeństwo, nieświadome, że nie można kupić kosmetyków w opakowaniach biodegradowalnych, bo takich po prostu nie ma na rynku? Musimy zadać sobie to ważne pytanie – komentuje dr inż. Ewa Starzyk, dyrektorka ds. naukowych i legislacyjnych w Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Więcej informacji w informacji prasowej [klik].

Cały raport EKObarometr do pobrania tu [klik] i link 


Zespołowi SW Research dziękujemy za zaproszenie do partnerowania temu projektowi!

Tagi

Zobacz więcej tagów