Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Strona korzysta z plików cookie. Dowiedź się więcej.
Zamknij
kosmetyczni.pl Linkedin kosmetyczni.pl Facebook
pl
en
12
kwi
2017
7. Seminarium "Dobre Praktyki Reklamy Kosmetyków"
7. edycja seminarium Dobre Praktyki Reklamy Kosmetyków już za nami. Wzięło w nim udział ponad 130 osób! Wśród wspaniałego grona uczestników duży zespół tworzyli goście z inspekcji sanitarnych i handlowych z wielu regionów Polski. Po raz pierwszy wydarzenie odbyło się pod patronatem Ministra Posobkiewicza, Głównego Inspektora Sanitarnego. Jest to dla nas wyraz uznania dla 9-letnich starań Związku, skupionych na podnoszeniu standardów i jakość reklamy oraz deklaracji marketingowych w sektorze kosmetycznych w Polsce.

Ogromnym walorem seminarium była jego warsztatowa formuła oraz interesujące gremium prelegentów. Dobre Praktyki Reklamy Kosmetyków to jedyne szkolenie na rynku, gdzie nadzór i administracja razem z przemysłem dyskutuje nad deklaracjami budzącymi wątpliwości oraz sposobem wykorzystania poszczególnych dokumentów źródłowych w procesie oceny deklaracji i reklam. W uznaniu wagi projektu obrony sprzedaży kosmetyków w aptekach zadecydowaliśmy, iż czas najwyższy odświeżyć wiedzę i raz jeszcze podkreślić ciężar gatunkowy samoregulacji, dobrych praktyk i dobrego obyczaju w reklamie. Wykładowcami seminarium byli:  
  
  • p. Izabela Burzyńska, Główny Specjalista, Departament Bezpieczeństwa Żywności i Żywienia, Główny Inspektorat Sanitarny
  • p. Irena Kurzątkowska, Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Warszawie
  • p. Konrad Drozdowski, Dyrektor Generalny Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy
  • p. Michał Tracz, Kancelaria Prawna Domański, Zakrzewski, Palinka

Wykłady otworzył mecenas Tracz prezentując prawne aspekty, dobre obyczaje i dobre praktyki w zakresie reklamy kosmetyków. Prezentacja nadała kierunek dyskusjom oraz okazała się dobrym tłem dla pozostałych prezentacji. Kolejny wykład zaprezentowała Pani Izabela Burzyńska podkreślając znaczenie dokumentów niewiążących i samoregulacji w ocenie deklaracji marketingowych. Warto zaznaczyć, iż prezentacja Pani Burzyńskiej cieszyła się ogromnym zainteresowaniem wśród Uczestników. Z kolei druga przedstawicielka inspekcji, Pani Irena Kurzątkowska omówiła przykłady rynkowe deklaracji niezgodnych, zwracając uwagę na znaczenie dobrych praktyk we współpracy osoby odpowiedzialnej z nadzorem. Część wykładową zakończyła Pani Blanka Chmurzyńska – Brown, ilustrując rolę dobrej samoregulacji jako siły sektora, na tle prowadzonego przez Związek dialogu w sprawie zachowania sprzedaży kosmetyków w aptekach.

Najwięcej emocji wzbudziły wśród uczestników warsztaty, poprowadzone przez ekspertów Grupy Roboczej Związku CLAIMS. W trakcie zajęć praktycznych, goście z pomocą moderatorów szczegółowo oceniali deklarację w oparciu o istniejące przepisy prawa, dokumenty techniczne, soft law i dobre praktyki. Dzięki skrupulatnej analizie każdego zdania zapisanego na przykładowych, fikcyjnych deklaracjach autorstwa Związku, pokazaliśmy aktualne problemy w prawidłowej komunikacji marketingowej produktu, funkcjonujące na rynku.

Wszystkim gościom i prelegentom serdecznie dziękujemy za udział w tegorocznym seminarium. Związek jako lider sektora kosmetycznego w Polsce deklaruje kontynuację edukacji w obszarze deklaracji marketingowy, dlatego już dziś zapraszamy na kolejne edycje tego szkolenia.

 

Zapraszamy do zapoznania się z galerią zdjęć dobrze rejestrujących przebieg dnia:  http://kosmetyczni.pl/pl/galery/dobre-praktyki-reklamy-kosmetykow-11-kwietnia-2017.htm

Tagi:
Tagi

Zobacz więcej tagów